استفاده نابجا از مکمل‌ها در ورزش‌های قهرمانی

موبنا – دکتر امیرحسین جمشیدی در چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با محوریت زنان، مادران و کودکان گفت: آنچه در سازمان غذا و دارو در حوزه مکمل‌ها مهم است، بحث تجویز و مصرف منطقی این فرآورده‌هاست تا به صورت مناسب و به دور از بزرگنمایی مصرف شوند و فکر نکنیم که مصرف زیاد کمکل‌ها …

موبنا – دکتر امیرحسین جمشیدی در چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با محوریت زنان، مادران و کودکان گفت: آنچه در سازمان غذا و دارو در حوزه مکمل‌ها مهم است، بحث تجویز و مصرف منطقی این فرآورده‌هاست تا به صورت مناسب و به دور از بزرگنمایی مصرف شوند و فکر نکنیم که مصرف زیاد کمکل‌ها عارضه‌ای ندارد.

وی افزود: هدف ما این است که مکمل‌ها در جایگاه خودشان و در مواردی که نیاز است مصرف شوند، گفت: یکی از نقاط قوت این همایش‌ها این است که به موضوعات کلی نمی‌پردازد، بلکه به موضوعی خاص اشاره می‌کند که شاید مشکل جامعه ما باشد. به عنوان مثال در موضوع مکمل‌های ورزشی باید توجه کرد که استفاده از آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است و متاسفانه شاهدیم که در حوزه ورزش‌های قهرمانی، استفاده‌های نابجا از مکمل‌ها می‌شود و در این زمینه مشکلات زیادی داریم.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنین موضوع مصرف مکمل در مادران و کودکان بسیار حائز اهمیت است.

جمشیدی از وجود ۱۹۶۰ فرآورده مکمل تغذیه‌ای دارای مجوز در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه ۱۲۰۱ مکمل تغذیه‌ای از سوی ۷۷ شرکت تولیدی در داخل تولید می‌شوند و ۷۶۰ مکمل نیز از ۱۸۰ کشور وارد کننده می‌شوند، البته مصرف مکمل‌ها سال به سال در حال افزایش است. در عین حال در اوایل امسال کار تهیه آمارنامه مکمل‌ها را آغاز کردیم که در حال تکمیل است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا