خبر هک شدن صدها میلیون ایمیل اغراق شده بود

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، بررسی های موسسه Hold Security نشان می دهد نزدیک به ۵۷ میلیون ایمیل مسروقه در این مجموعه مربوط به سایت روسی Mail.ru است، اما ۹۹.۹ درصد از نمونه های بررسی شده ایمیل های جعلی و نامعتبری بوده اند که اصولا به فرد خاصی تعلق نداشته اند. از این مجموعه ۲۲.۶ …

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، بررسی های موسسه Hold Security نشان می دهد نزدیک به ۵۷ میلیون ایمیل مسروقه در این مجموعه مربوط به سایت روسی Mail.ru است، اما ۹۹.۹ درصد از نمونه های بررسی شده ایمیل های جعلی و نامعتبری بوده اند که اصولا به فرد خاصی تعلق نداشته اند. از این مجموعه ۲۲.۶ درصد از ایمیل ها کلا جعلی بوده و وجود خارجی نداشته اند، کلمات عبور اعلام شده برای ۶۴.۳ درصد از ایمیل ها غلط بوده یا اصلا کلمه عبوری برایشان درج نشده بوده و ۱۲.۴ درصد باقیمانده هم آدرس های ایمیل بلوکه شده توسط Mail.ru به علت فعالیت مشکوک بوده اند.

این ادعا در مورد آدرس های ایمیل هک شده جیمیل، یاهو و هات میل هم تکرار شده و گفته می شود بخش عمده آدرس های ایمیل موجود در مجموعه هک شده قدیمی و منسوخ بوده اند. علاوه بر این تعداد زیادی از این ایمیل ها برای ارسال هرزنامه و حملات فیشینگ کاربرد داشته اند. لذا می توان گفت هکرها با انتشار پایگاه داده ایمیل های یاد شده در اینترنت بیشتر به دنبال فضاسازی رسانه ای و جلب توجه عموم مردم بوده اند. در مجموع تنها ۰.۰۱۸ درصد از اسامی کاربری و کلمات عبور موجود در این مجموعه درست و فعال بوده اند.

البته این امر به معنای بی توجهی به ضرورت رعایت نکات امنیتی در زمان استفاده از خدمات پست الکترونیک نیست و کاربران به خصوص باید از استفاده از کلمات عبور ساده و قابل حدس زدن جدا خودداری کنند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا