ورود اولین قطار خارجی ها در سال ۹۵

موبنا- مجری برنامه سفر عقاب طلایی در ایران گفت: «فکر می‌کنم چهارمین‌بار است که این قطار به ایران می‌آید. سال پیش دوبار تا مرز ترکیه آمد، اما اوضاع ناامن در این کشور مانع ادامه‌ مسیرش شد. برای همین مسافرانش مجبور شدند هوایی به ایران بیایند و مسیر را با قطارهای ایرانی ادامه دهند، اما امسال …

موبنا- مجری برنامه سفر عقاب طلایی در ایران گفت: «فکر می‌کنم چهارمین‌بار است که این قطار به ایران می‌آید. سال پیش دوبار تا مرز ترکیه آمد، اما اوضاع ناامن در این کشور مانع ادامه‌ مسیرش شد. برای همین مسافرانش مجبور شدند هوایی به ایران بیایند و مسیر را با قطارهای ایرانی ادامه دهند، اما امسال تصمیم گرفته شد قطار خالی از خاک ترکیه گذر کند تا در تبریز به مسافرانش که هوایی از استانبول آمده‌اند، بپیوندد و سفر از همان‌جا آغاز شود.»

ابراهیم پورفرج ادامه داد: «برنامه سفر عقاب طلایی از امروز آغاز می‌شود که طی یک هفته در شهرهای تبریز، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، مشهد و تهران توقف خواهد داشت و روز ۲۳ فروردین با پایان سفر، بدون مسافرانش ایران را ترک خواهد کرد.» وی اضافه کرد: «برنامه سفر عقاب طلایی در ایران تاکنون به این شکل بوده که قطار از همان ابتدا مسافرانش را از بوداپست مجارستان به ایران می‌آورد و در پایان سفر، اول در تهران توقف می‌کرد تا گروه دوم مسافران وارد ایران شوند و حرکت از تهران به سمت مشهد، بم کرمان، شیراز، یزد، اصفهان زنجان و سرانجام مرز رازی ادامه پیدا می‌کرد. اما امسال به خاطر شرایطی که ترکیه دارد، برنامه اولین سفر قطار در سال ۹۵ کمی تغییر کرده است.»

این فعال بخش خصوصی همچنین اعلام کرد: «قطار دوم عقاب طلایی نیز در راه است و سفرنامه آن در دست تنظیم قرار گرفته که البته امکان دارد با توجه به شرایط ترکیه با تغییراتی همراه شود.»پورفرج همچنین اظهار کرد: «قطار اول ۷۴ مسافر دارد که بیشترشان آمریکایی هستند، اما تعداد مسافران قطار دوم هنوز مشخص نشده است، چون ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود مسافران بیشتری را با خود به ایران آورد.» وی درباره هزینه‌های سفر با این قطار لوکس نیز توضیح داد: «نرخ سفر با قطار لوکس عقاب طلایی کماکان مثل سابق بوده و تغییری نکرده است. این مبلغ بین ۹ تا ۱۵ هزار دلار تعیین شده، اما باید در نظر گرفت سفر هوایی مسافران تا ایران و حرکت قطار خالی، هزینه‌های اضافی دیگری را روی دست می‌گذارد که با این حال سعی شد نرخ سفر با این قطار لوکس بدون تغییر بماند.»

براساس این گزارش، قطار عقاب طلایی دارای ۱۳ واگن مجلل و معمولی است که کوپه‌های لوکس آن به حمام و سرویس‌ بهداشتی خصوصی مجهز است. در تمام مسیر یک آشپز بین‌المللی در قطار مستقر است.عقاب طلایی دانوب نخستین قطار از قاره‌ اروپا است که موفق شد مجوز ورود به خاک ایران را از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی یک شرکت گردشگری ایرانی‌ بگیرد.به گزارش «دنیای اقتصاد» پیش از این، رئیس جامعه تورگردانان از احتمال ورود واگن‌های لوکس تاریخی به جای قطارهای خارجی خبر داده بود؛ ‌اتفاقی که البته تا به امروز محقق نشده است.

نوشته های مشابه

ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از امکان تغییر مسیر قطار عقاب طلایی نیز سخن گفته بود. به گفته این فعال گردشگری، این قطار می‌تواند از مسیر روسیه هم وارد کشور شود و ورود گردشگران روسی به ایران می‌تواند ارمغان این تغییر مسیر باشد. البته این مساله نیز تا کنون اجرایی نشده چرا که چنین تغییر مسیری نیازمند رایزنی‌های گسترده و انطباق مسیرهای ریلی و قطارهای حامل گردشگران است.

منبع:روزنامه دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا