آی‌فون می‌تواند جاسوس هم باشد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اسپایان آی‌فون، با توجه به اینکه اطلاعات هر شخص ممکن است ناخواسته بر روی  گوشی باقی بماند و پاک نشود می تواند این بار مچ تبهکاران را بگیرد و ناخودآگاه اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار دهد.این روزها تلفن های همراه به ابزاری برای ردیابی افراد از …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اسپایان آی‌فون، با توجه به اینکه اطلاعات هر شخص ممکن است ناخواسته بر روی  گوشی باقی بماند و پاک نشود می تواند این بار مچ تبهکاران را بگیرد و ناخودآگاه اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار دهد.
این روزها تلفن های همراه به ابزاری برای ردیابی افراد از سوی پلیس تبدیل شده و علاوه بر استفاده از سیستم شبکه های مخابراتی، پلیس می تواند اطلاعاتی درباره افراد را از روی تلفن همراه آنها بازیابی کند.
یکی از بزرگ ترین هکرهای آمریکا با نام جاناتان زوارسکی (janatan zurasky) که هم اکنون در زمینه بازیابی اطلاعات از تلفن های همراه کار می کند معتقد است گوشی آی‌فون نسبت به سایر گوشی ها از موارد امنیتی بالاتری برخوردار است و بیش از سایر گوشی ها بر روی اطلاعات شخصی کاربران متمرکز شده که در این صورت قادر است تمامی اطلاعات شخصی را در موارد لازم در اختیار پلیس قرار دهد.
البته زوراسکی معتقد است طراحان اپل در طراحی این گوشی کم کاری هایی کرده اند که منجر به این نقص امنیتی شده است زیرا بر خلاف شرکت کانادایی RIM که در ساخت گوشی های بلک بری بر روی بخش تجاری آن متمرکز شده، اپل این گوشی را برای قشر خاصی در نظر نگرفته و به عموم مردم امکان داده از این گوشی بهره ببرند.
بر اساس این گزارش، یکی از نقص های آی‌فون ثبت همه اطلاعاتی است که بر روی صفحه کلید تایپ می شود. محققان امنیتی دریافته اند می توان هر کلمه ای را که از یک سال گذشته بر روی این گوشی وارد شده را بازیابی کرد.
نقص دیگر این گوشی سیستم نشانگذاری تصاویر است که با ارایه اطلاعات بر روی تصاویری که در اینترنت بارگذاری شده می توان موقعیتی که تصویر به ثبت رسیده و شماره سریال گوشی را مشخص کرد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا