هوشمندهایی که هنوز به دنیا نیامده اند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، بر اساس اطلاعات غیر رسمی ظاهر HTC سه محصول جدید، نوکیا و سامسونگ هر کدام یک محصول و شرکت کانادایی RIM هم گوشی هوشمندی از سری بلک بری در راه دارد که قرار است در طول سال ۲۰۱۰ راهی بازار شوند.شرکت کانادایی RIM …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا، بر اساس اطلاعات غیر رسمی ظاهر HTC سه محصول جدید، نوکیا و سامسونگ هر کدام یک محصول و شرکت کانادایی RIM هم گوشی هوشمندی از سری بلک بری در راه دارد که قرار است در طول سال ۲۰۱۰ راهی بازار شوند.
شرکت کانادایی RIM در ماه اوت قرار است با گوشی جدیدی از سری Curve با نام ۹۳۰۰ به بازار بیاید.
Curve 9300 از چهار باند شبکه GSM پشتیبانی می کند و دارای صفحه نمایش ۲.۴۶ اینچی با وضوح تصویر ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل و پشتیبانی از ۶۵ هزار رنگ است.
این گوشی همچنین دارای صفحه کلید کامل QWERTY است و از پد نوری حساس به لمس برخوردار است.
از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به جک صوتی ۵/۳ میلیمتری، پشتیبانی از کارت microSD برای ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت و اتصالات Wi-Fi، بلوتوث و microUSB اشاره کرد.
سیستم عامل این گوشی بلک بری است و از دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو پشتیبانی می کند.
مرورگر Curve 9300 هم HTML است و از فایل های صوتی و تصویری MP3/eAAC+/WMA/WAV و MP4/H.263/H.264/WMV پشتیبانی می کند.
ماه اکتبر نوکیا با گوشی N8 و سونی اریکسون با گوشی XPERIA X8 به بازار می آیند.
در ماه اکتبر همچنین شاهد هنرنمایی HTC خواهیم بود که با محصولاتی همچون Vision و Ace در بازار تلفن همراه ظاهر می شود.
Vision برادر دوقلوی گوشی Desire است که صفحه کلید کامل کشویی QWERTY به آن اضافه شده است. اما گوشی دیگر این برند Ace نام دارد که هنوز هم در پرده ای از ابهام به سر می برد و هنوز اطلاعی راجع به آن داده نشده است.
اما نوامبر به نظر ماه جالبی می رسد.
HTC گلد را به بازار می آورد، اولین گوشی مبتنی بر Windows Phone 7  مایکروسافت روانه بازار شود و گوشی E7 نوکیا که احتمال می رود همان N9 باشد راهی بازار می شود. این گوشی همانند N8 بدنه آلومینیومی دارد و از صفحه کلید کامل QWERTY بهره می برد. گفته می شود E7 جایگزین N97 می شود.
اما در آخر گوشی i8700 Cetus سامسونگ هم قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه شود.
این گوشی هم یکی از هوشمندهای سامسونگ و مبتنی بر سیستم عامل Bada است.
گوشی HTC Gold که قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه شود دارای صفحه نمایش ۳/۴ اینچی با وضوح تصویر ۸۰۰×۴۸۰ پیکسل است و از شتابسنج برای چرخش خودکار تصاویر بهره می برد.
از ویژگی های این گوشی می توان به جک صوتی ۵/۳ میلیمتری، اتصالات Wi-Fi، بلوتوث با A2DP و دوربین با قابلیت نشانگذاری تصاویر اشاره کرد.
سیستم عامل این گوشی Windows Phone 7 است و از پردازنده ۳/۱ گیگاهرتزی Snapdragon QSD8650A/B ، مرورگر WAP 2.0/xHTML, HTML ، GPS با A-GPS ، قطبنمای دیجیتالی و پشتیبانی از فایل های صوتی و تصویری MP3/WAV/WMA/eAAC+ و MP4/WMV/H.264/H.263 بهره می برد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا