شهروندان نگران تشعشعات دکل های مخابراتی نباشند

مهندس وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت :در حال حاضر نگرانی هایی که در سطح جامعه و بین برخی از شهروندان در خصوص دکل های مخابراتی و آنتن های BTS  ها  وجود دارد کاملا بی مورد است .وی با اشاره به اینکه شهروندان هیچگونه …

مهندس وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت :در حال حاضر نگرانی هایی که در سطح جامعه و بین برخی از شهروندان در خصوص دکل های مخابراتی و آنتن های BTS  ها  وجود دارد کاملا بی مورد است .
وی با اشاره به اینکه شهروندان هیچگونه نگرانی را در این زمینه  نداشته باشند گفت : به طور قطع و بر اساس پژوهش های صورت گرفته  خطرات استفاده از تلفن همراه و تشعشعات آن  بسیار بیشتر از آنتن‌های موبایل  و دکل های مخابراتی است .
وی افزود :تشعشعاتی که از گوشی تلفن همراه ساطع می شود به دلیل نزدیک بودن به مشترکان در برخی موارد بسیار بیشتر از این دکل ها است ،چرا که  اگر این آنتن‌ها در فاصله مناسبی قرار بگیرند مثلا از ۲۰ متر تا یک کیلومتر به طور طبیعی توان دریافتی این تشعشعات در این فاصله کمتر از گوشی تلفن همراه است.
صدوقی تصریح کرد : نگرانی در زمینه تشعشعات ناشی از سایت‌های تلفن همراه نباید  وجود داشته باشد،چرا که با  گسترده‌تر شدن شبکه مخابراتی و افزایش تعداد آنتن‌های BTS به مراتب خطرات احتمالی نیز  کاهش می‌یابد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نیز سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور در موضعگیری های جداگانه ای تشعشعات حاصل از دکل های مخابراتی و آنتن های BTS را یک دهم استاندارد اعلام کرده  و این اطمینان خاطر را به شهروندان مبنی بر بی خطر بودن این دکل ها داده بودند.
پرداخت اجاره بهای چندین برابر اجاره یک واحد مسکونی به مالکان ساختمانهایی که این آنتن ها روی پشت بام آنها نصب شده است،طی سالهای اخیر حاشیه ها و شایعات فراوانی را پیرامون آنتن های تلفن همراه ایجاد کرده است.
۱۸۲/۱۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا