سیستم های فناوری اطلاعات کشور امن ، ارزان و پایدار نیست

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا  حمید شهریاری در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت ، با تاکید بر اینکه بودجه ارتباطات سازمانی باید افزایش یابد ، گفت: امیدواریم سرانجام پروژه های فناوری اطلاعات دولت دهم مانند سرانجام آن در دولت نهم نشود.به گفته وی در دولت نهم توفیق چندانی شامل حال فناوری اطلاعات کشور …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا  حمید شهریاری در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت ، با تاکید بر اینکه بودجه ارتباطات سازمانی باید افزایش یابد ، گفت: امیدواریم سرانجام پروژه های فناوری اطلاعات دولت دهم مانند سرانجام آن در دولت نهم نشود.
به گفته وی در دولت نهم توفیق چندانی شامل حال فناوری اطلاعات کشور نشد، توسعه فناوری اطلاعات در دولت نهم نسبی بود. به نحوی که پیشرفت های کشورهای منطقه از ما بیشتر بود و کشور ما در این حوزه رو به افول بود.
شهریاری با تاکید بر اینکه سهم سرمایه گذاری کشورها در توسعه محتوا ۴ برابر سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها است ، ادامه داد: در توسعه محتوا مشکل جدی در کشور وجود دارد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه توسعه اطلاعات نیازمند سه ویژگی امنیت ، ارزانی و پایداری است ، افزود: مشکل جدی حاکمیتی که هم اکنون بسیاری از دستگاهها با آن روبرو هستند مربوط به گرانی خدمات است.
شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بابیان اینکه هم اکنون نظام الکترونیکی قوه قضاییه و پرونده الکترونیکی در سراسر کشور اجرایی شده  اظهار کرد : با شکل گیری پایگاههای اطلاع رسانی بازآفرینی قوه قضاییه در بحث دیجیتال را شاهد خواهیم بود.
وی  با اشاره به اینکه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه حدود ۸ ماه است که متصدی بازآفرینی عدالت در حوزه الکترونیکی شده ، افزود: سالانه ۱۰ میلیارد تومان بابت بایگانی پرونده های قدیمی هزینه می شود که اجرای بایگانی الکترونیک پرونده های قضایی می تواند ای هزینه را بسیار کاهش دهد.

۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا