رییس جمهور دیجیتالی امضا می کند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، همایون حمیدی در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت از فعال‌سازی سیستم پیام دولت و سامانه خدمات رسانی به مردم تا پایان سال ۸۹  خبر داد و اعلام کرد :از سال ۹۰ قصد داریم تمام نیازهای افراد را از طریق این سامانه‌ها پاسخگو باشیم تا تمامی ایرانیان در …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا ، همایون حمیدی در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت از فعال‌سازی سیستم پیام دولت و سامانه خدمات رسانی به مردم تا پایان سال ۸۹  خبر داد و اعلام کرد :از سال ۹۰ قصد داریم تمام نیازهای افراد را از طریق این سامانه‌ها پاسخگو باشیم تا تمامی ایرانیان در داخل و خارج از کشور بتوانند از بستر الکترونیکی فراهم شده استفاده کنند.
 وی در حضور مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی گفت: سیستم مدیریتی ریاست جمهوری از ماه آینده بدون کاغذ شده و استفاده از قلم نوری برای تایید دستورالعمل‌های ریاست جمهوری  مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون هماهنگی خدمات مدیریت دفتر ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر سیستم مکاتبات دستگاه‌های اجرایی با ایجاد سامانه پیام دولت برای ۱۹۵۰ دستگاه برقرار شده و تا پایان سال تمامی دستگاه‌ها در این سامانه قرار می‌گیرند.
وی  با بیان اینکه با این اقدام  سرعت و ایمنی اطلاعات در مورد گزارشهای مدیریتی به رئیس جمهور افزایش خواهد باقت، افزود:
خدمت رسانی به مردم با سرعت، دقت، کیفیت و امانتداری از جمله محورهای اساسی دولت دهم در سال همت مضاعف و کار مضاعف است .
به گفته وی تحقق این حرکت مستلزم ارائه خدمات کانالی دستگاهها در شبکه الکترونیک است تا به این شکل ارتباط تنگاتنگ میان مردم و دولت فراهم شود.
حمیدی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات در زمینه سرمایه انسانی و منابع مالی با مشکلی مواجه نیستیم ، تصریح کرد: امروزه در تمامی مقاطع تحصیلی از فناوری اطلاعات استفاده شده و از سرمایه انسانی نیز بهره‌گیری‌های لازم به عمل آمده اما در بحث فراهم کردن تصمیم‌سازی دیجیتالی برای توسعه فضای مجازی با مشکلاتی روبرو هستیم.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا