تا اعلام شورای رقابت، قیمت‌گذاری می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد تا زمان اعلام دستورالعمل شورای رقابت برای تعیین تعرفه‌های مخابراتی، شرکت مخابرات کار قیمت‌گذاری خود را تعطیل نمی‌کند.رضاتقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات شورای رقابت و شرکت تنظیم مقررات رادیویی برای تعیین تعرفه‌های مخابراتی اظهار داشت: براساس بند ۵ ماده ۵۸ قانون اصل ۴۴ قانونگذار …

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد تا زمان اعلام دستورالعمل شورای رقابت برای تعیین تعرفه‌های مخابراتی، شرکت مخابرات کار قیمت‌گذاری خود را تعطیل نمی‌کند.
رضاتقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات شورای رقابت و شرکت تنظیم مقررات رادیویی برای تعیین تعرفه‌های مخابراتی اظهار داشت: براساس بند ۵ ماده ۵۸ قانون اصل ۴۴ قانونگذار به شورای رقابت اختیار داده تا دستورالعمل مربوط به نحوه قیمت‌گذاری را تهیه و ابلاغ کند.
وی افزود: البته این دستورالعمل به معنای خود قیمت‌گذاری نیست بلکه نحوه تعیین قیمت است که شورای رقابت برای صیانت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده در بازار باید تصویب و ابلاغ کند.
وزیرارتباطات در پاسخ به این سئوال که شنیده می‌شود که اختلاف نظرهایی برای تعیین نرخ تعرفه‌های مخابراتی بین شورای رقابت و شورای تنظیم مقررات ایجاد شده است، تصریح کرد: ما اختلافی نداریم؛ اخیرا با آقای دکتر پژویان هم جلساتی داشتیم و در حال حاضر منتظر اعلام دستورالعمل شورای رقابت هستیم اما تا آن زمان ما کار قبلی قیمت گذاری را ادامه می‌دهیم و این بدان معنی نیست که قیمت‌گذاری مخابرات تعطیل می‌شود.
تقی پور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه اخیرا اعلام کردید که قیمت اینترنت ۲۰درصد کاهش می‌یابد، چه زمانی این کاهش اجرایی می‌شود، گفت: شرکت زیر ساخت به کمیسیون تنظیم مقررات پیشنهاد داده که اپراتورهایی که حاضر باشند این کاهش را برای کاربرانشان اعمال کنند می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.
او افزود: بنابراین زمان اجرایی کردن این کاهش به توافق بین اپراتورها بستگی دارد که چه زمانی به توافق می‌رسند.
وزیر ارتباطات همچنین درباره خدمات ویژه اپراتور سوم نیز گفت: براساس قرارداد اپراتور سوم موظف است تمام خدمات تلفن همراه را ارایه دهد. به همین منظور این اپراتور پروانه ویدئو کال( ارتباط تصویری) را هم دریافت کرده است.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا