ودایع مشترکان مخابرات مسوولان را سردگم کرده است

محمد حسین هاشمی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت :هنوز مشخص نیست که مسوولان ارتباطی کشور چه تصمیمی را می خواهند برای ودایع مشترکان تلفن همراه و ثابت اتخاذ کنند .وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از استرداد این ودایع به صورت نقدی …

محمد حسین هاشمی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت :هنوز مشخص نیست که مسوولان ارتباطی کشور چه تصمیمی را می خواهند برای ودایع مشترکان تلفن همراه و ثابت اتخاذ کنند .
وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از استرداد این ودایع به صورت نقدی یا سهام به مشترکان خبر داد ولی پس از مدتی این موضع گیری وزیر تغییر کرد ،افزود:این نوع سردرگمی بین مسوولان و ایجاد شبه بین مشترکان نه تنها نوعی بی اعتمادی ایجاد می کند بلکه تاثیرمنفی بر بازار سرمایه می گذارد .
هاشمی خاطرنشان کرد :در حال حاضر مخابرات بیش از پنج  هزار میلیارد تومان ودایع مشترکانش را دراختیار دارد که طبق قانون این ودایع نزد مخابرات امانت است و باید به مشترکان بازگردانده شود .
وی با اشاره به اینکه باید تا به امروز و حتی پیش از بورسی شدن مخابرات  مسوولان ذی‌ربط راهکارهای حقوقی برای این مهم می اندیشیدند ،تصریح کرد :
تکلیف ودایع مشترکان مخابرات باید  از بورسی شدن مخابرات مشخص می شد ،چرا که این سرمایه مشترکان است که در قالب ودیعه از آنها گرفته شده است و باید به آنها بازگردانده شود .
بر اساس امید نامه‌ای که شرکت مخابرات به منظور عرضه سهام خود در اختیار سازمان بورس اوراق بهادار قرار داده  ودیعه مشترکان نزد مخابرات در تاریخ ۳۱ شهریور ۸۶ بالغ بر پنج هزار و ۵۶۴میلیارد تومان است که حدود ۴۰درصد کل دارایی‌های  این شرکت را شامل می‌شود. این رقم در واقع جزو بدهی‌های این شرکت به حساب می‌آید، اما نامه رییس‌جمهوری در ۳۰ مهرماه سال ۸۷ در حکم مجوزی برای این شرکت است که دیون خود را به مردم نادیده بگیرد، زیرا اگر مشترکی در هر لحظه قصد انصراف از اشتراک داشته باشد، مخابرات موظف است ودیعه پرداختی را به وی عودت دهد.
به گفته کارشناسان این دستور چه به لحاظ قانونی و چه به لحاظ شرعی محل اشکال است.
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا