حداقل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه موتورولا به کشور

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل گستردگی قاچاق گوشی تلفن همراه و بالا بودن تعرفه این کالای دیجیتالی، واردات این کالا به صرفه نیست چرا که هم اکنون در پشت ویترین تمامی مغازه ها تنها گوشی های قاچاق دیده می شوند.وی افزود: در حال حاضر …

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: به دلیل گستردگی قاچاق گوشی تلفن همراه و بالا بودن تعرفه این کالای دیجیتالی، واردات این کالا به صرفه نیست چرا که هم اکنون در پشت ویترین تمامی مغازه ها تنها گوشی های قاچاق دیده می شوند.
وی افزود: در حال حاضر انگیزه ای برای واردات قانونی این کالای ارتباطی وجود ندارد چرا که به دلیل اختلاف قیمت گوشی های گارانتی دار با بدون گارانتی ، مشتریان ترجیح می دهند گوشی های  بدون گارانتی که ارزان تر هستند بخرند.
وی خاطرنشان کرد: در همین حال سود گردش سرمایه بازار تلفن همراه، همچنان عاید قاچاقچیان می شود و بر همین اساس تمامی بازار مملو از گوشی های قاچاق شده است.
شرکت فیتکو واردکننده گوشی های موتورولا به عنوان یکی از فعالان قانونی در حوزه بازار تلفن همراه به شمار می آید که به دلیل شرایط فعلی بازار، واردات خود را به طور چشمگیری کاهش داده است.
از سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت. دو سال بعد این رقم به ۲۵ اصلاح شد و تا کنون نیز تعرفه واردات گوشی ۲۵ درصد است.
بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار ، در حدود ۹۰ درصد بازار گوشی در اختیار واردکنندگان غیرقانونی است.
۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا