تعداد کاربران موبایل چین به ۸۰۰ میلیون می‌رسد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، تعداد کاربران تلفن همراه در چین تا پایان ماه مه ۷۹۶ میلیون نفر اعلام شده است.بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چین، در ماه مه ۹.۴ میلیون نفر به تعداد کاربران این کشور افزوده شد که به این ترتیب شمار کاربران جدید …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، تعداد کاربران تلفن همراه در چین تا پایان ماه مه ۷۹۶ میلیون نفر اعلام شده است.
بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چین، در ماه مه ۹.۴ میلیون نفر به تعداد کاربران این کشور افزوده شد که به این ترتیب شمار کاربران جدید چین در سال جاری میلادی ۴۸.۵ میلیون نفر برآورد شد.
شمار کاربرانی که برای استفاده از سرویس های شبکه ۳G در سال گذشته قرارداد منعقد کردند به ۲۲.۶ میلیون نفر رسید و این در حالی است که شمار مشترکان جدید این کشور در سال جاری میلادی۱۰.۳ میلیون نفر برآورد شده است.
با این حال گفته می شود اگرچه چین بزرگ ترین بازار تلفن همراه دنیا را دارد اما هند به لحاظ افزایش تعداد کاربران رشد سریع‌تری داشته است.
هند در ماه مه ۱۶.۳ میلیون کاربر جدید به تعداد مشترکانش افزود و هم اکنون ۶۱۷.۵ میلیون کاربر تلفن همراه دارد.
سه اپراتور بزرگ چین تعداد مشترکان خود را اعلام کردند بر این اساس چاینا موبایل با ۵۴۹ میلیون مشترک باز هم بزرگ ترین اپراتور چین شناخته شد، چاینا یونیکام با ۱۵۵.۳ میلیون مشترک دومین و چایناتلکام با ۷۱.۵ میلیون مشترک جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
چاینا موبایل اعلام کرد تعداد مشترکان ۳G آن به ۹.۳ میلیون مشترک رسیده در حالی که چاینا یونیکام تعداد مشترکانش را ۶.۵ میلیون و چاینا تلکام هنوز آماری از تعداد مشترکان ۳G خود ارایه نداد اما گفته می شود شش تا هفت میلیون مشترک ۳G دارد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا