خدمات “موبایل بانک “در گرو فراهم شدن زیرساختها و افزایش سطح آگاهی عمومی

“علی برات” معاون اداره خدمات الکترونیک و کارت بانک توسعه صادرات درگفتگو با  خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد در حال حاضر  خدمات موبایل بانک  از سوی برخی بانکها البته نه به شکل کامل و ایده آل به مشتریان ارائه می شود و همین مساله نیز رضایت بخش است .وی گفت : همیشه بهتر است نیمه پر لیوان …

“علی برات” معاون اداره خدمات الکترونیک و کارت بانک توسعه صادرات درگفتگو با  خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد در حال حاضر  خدمات موبایل بانک  از سوی برخی بانکها البته نه به شکل کامل و ایده آل به مشتریان ارائه می شود و همین مساله نیز رضایت بخش است .
وی گفت : همیشه بهتر است نیمه پر لیوان را دید هر چند” موبایل بانک” تا رسیدن به خدمات تلفنی نسبت به دیگر کشورها بسیار فاصله دارد ولی حال که بانک ها ملزم به اجرا و ارائه آن شده اند و باید خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه کنند ، می توان به آینده “موبایل بانک “امید وار بود .
برات با اشاره به اینکه ” موبایل بانک” نیازبه اینترنت ، افزایش آگاهی عمومی و دارا بودن تلفن همراه است، تصریح کرد: امروزه بسیاری ازشهروندان دارای تلفن همراه هستند، ولی اینترنت بر روی تلفن همراه و اطلاعات مربوط به این حوزه را هنوز بسیاری از مشترکان تلفن همراه ندارند .
وی افزود : نیاز به زمان است تا نقص ها برطرف و زیرساخت ها فراهم شود .اگر تا رسیدن به خدمات موبایل بانک نیاز به ۱۰۰ گام است تنها ۱۰ گام آن برداشته شده است .
معاون اداره خدمات الکترونیک و کارت بانک توسعه صادرات همچنین خاطرنشان کرد : مدیران بسیاری از بانک ها معتقدند به دلیل استقبال نکردن
مشتریان از مسیر اینترنتی که باید مخابرات در اختیار بانک ها برای ارائه اینگونه خدمات در اختیار آنها بگذارد، این خدمت بر چیده شود، بهتر است.
وی افزود :حال اینکه در شرایط فعلی  این خدمات به چک کردن موجودی حساب با ارسال یک پیامک خلاصه شده است.
گفتنی است “موبایل بانک ” یکی از خدمات بانکداری الکترونیک است که از طریق تلفن همراه به مشتریان ارائه می شودو با بکارگیری خدمات” موبایل بانک” مشتریان می توانند به صورت شبانه روزی و تنها با استفاده از یک گوشی  تلفن همراه   به اطلاعات  حساب بانکی خود دسترسی پیدا کنند یا به حساب دیگری پول واریز کنند  ،پرداخت قبوض آب ،برق ،گاز ،تلفن و ….نیز از دیگر مزایای” موبایل بانک “است .
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا