تصویب ۶۴ پیشنهاد در شورای کنترل برنامه های مخابرات و فناوری اطلاعات

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای کنترل برنامه های مخابرات و فناوری اطلاعات در راستای تسهیل و تسریع تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه ۶۴ پیشنهاد را به تصویب رساند.از مجموع مصوبه های این جلسات، ۴۷ مصوبه انجام شده و ۱۷ مصوبه در دست انجام …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای کنترل برنامه های مخابرات و فناوری اطلاعات در راستای تسهیل و تسریع تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه ۶۴ پیشنهاد را به تصویب رساند.
از مجموع مصوبه های این جلسات، ۴۷ مصوبه انجام شده و ۱۷ مصوبه در دست انجام است.
لایحه صیانت از حریم مسیرهای شکه کابل فیبرنوری، نصب و راه اندازی MSC استان ایلام توسط شرکت ارتباطات سیار و اجرای فیبرنوری بین شهری در استان مازندران در راستای اهداف تعریف شده، از جمله مصوبات اجرا شده شورای کنترل برنامه مخابرات و فناوری اطلاعات محسوب می شود.
از دیگر مصوبات سال گذشته این شورا که اجرایی شده است می توان به اجرای فیبرنوری شهری استان خراسان شمالی، فعال شدن عرضه خدمات پست بانکی در دفاتر ICT شهری و بررسی اقدامات مهم اساسی و پروژه های تعریف شده اشاره کرد.
همچنین مقرر شد تا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات را دیویی، کماکان فعالیت دفاتر پیشخوان دولت را طبق ضوابط موجود نظارت کند.
این گزارش حاکی است، در سال ۸۸ شورای هماهنگی و سیاست گذاری مخابرات و فناوری اطلاعات نیز ۳۵ پیشنهاد را به تصویب رسانده که ۲۷ عدد از این تعداد اجرایی و مابقی در دست اجرا است.
پیگیری به منظور تهیه طرح جامع آموزش، و طرح جامع تحقیقات و تهیه و تصویب سند دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، فراگیری الکترونیکی، کسب و کارالکترونیکی، امنیت فضای تبادل اطلاعات و سایر سندهای مربوط به عرضه سرویس ها و زیرساخت ها، به پیشنهاد شورای عالی فناوری اطلاعات و با هماهنگی و همکاری دستگاه های ذی ربط، از جمله مصوبات اجرایی شده شورای هماهنگی و سیاست گذاری مخابرات و فناوری اطلاعات است.
همچنین پیگیری به منظور تدوین مقررات و آیین نامه اجرایی برای آزاد سازی و خصوصی و رفع انحصار دولتی از فعالیت های بخش با هدف تحقق فضای رقابتی از دیگر مصوبات اجرایی شده این شورا محسوب می شود.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا