روبات اسکیت سوار به بازار می آید

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روبات هیتاچی که EMIEW2 نامیده می شود به چرخ‌های اسکیت مجهز است و همچنین نسبت به فرمان‌های صوتی پاسخگو است. EMIEW2 به فنرهای پرقدرتی در پاهای خود مجهز است که از لغزش و از دست دادن تعادل در دست‌اندازها و سطوح ناصاف جلوگیری می‌کند. این …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روبات هیتاچی که EMIEW2 نامیده می شود به چرخ‌های اسکیت مجهز است و همچنین نسبت به فرمان‌های صوتی پاسخگو است.
EMIEW2 به فنرهای پرقدرتی در پاهای خود مجهز است که از لغزش و از دست دادن تعادل در دست‌اندازها و سطوح ناصاف جلوگیری می‌کند.
این روبات قادر است از روی رشته سیم‌هایی که روی زمین پهن شده است، بدون دردسر عبور کند.
به گفته سازندگان، EMIEW2 در نوع خود اولین روبات جهان محسوب می‌شود.
محقق ارشد بخش سیستم‌های حمل و نقل شرکت ژاپنی هیتاچی می‌گوید: این روبات می‌تواند هیکل خود را به همان شکلی که انسان تعادل بدنش را روی چرخ‌های اسکیت حفظ می‌کند، سر پا نگه دارد.
در کلاهخود روبات EMIEW2 که ۸۰ سانتی‌متر قد و در کلاه خود آن جاسازی شده است. این میکروفن‌ها می‌توانند صدای انسان را از سر و صدای پس زمینه مانند موسیقی یا صدای پا تشخیص دهند.
این روبات اسکیت سوار قادر است با سرعت حداکثر شش کیلومتر در ساعت حرکت کند که برابر با پیاده روی پرسرعت یک فرد بزرگسال است.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا