تا کنون برخورد جدی و مستمر با قاچاقچیان گوشی صورت نگرفته است

“محمد آقایی” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: از سه سال گذشته تا کنون که واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی شدت چشمگیری گرفته است نهادهای مربوطه به طور جدی و مستمر به مبارزه با فعالان غیرقانونی نپرداخته اند.وی افزود: با استمرار شرایط فعلی و عدم مبارزه …

“محمد آقایی” یکی از کارشناسان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: از سه سال گذشته تا کنون که واردات غیرقانونی این کالای ارتباطی شدت چشمگیری گرفته است نهادهای مربوطه به طور جدی و مستمر به مبارزه با فعالان غیرقانونی نپرداخته اند.
وی افزود: با استمرار شرایط فعلی و عدم مبارزه جدی با فعالیت قاچاقچیان ،حدود پنج درصد از سهم باقی مانده که در اختیار نمایندگان قانونی شرکت ها قرار دارد نیز ازآن قاچاقچیان می شود چرا که هم اکنون ۹۵ درصد از سهم بازار در اختیار گوشی هایی که بصورت غیرقانونی و با کمترین کیفیت تولید و در بازار عرضه می شوند، قرار دارد.
وی ادامه داد: تعرفه فعلی واردات تلفن همراه (۲۵ درصدی) و افزایش بی رویه گوشی های قاچاق در بازار تلفن همراه کشور شرایط فعالیت برای شرکت های قانونی را بسیار دشوار کرده است.
آقایی با اشاره به در اختیار گرفتن بیش از ۹۵ درصد از سهم بازار به قاچاقچیان گفت: عدم مبارزه جدی با فعالان غیرقانونی باعث شده تا بخش اعظم نیاز ۵۰ میلیون مشترک ایرانی تنها توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گزارش موبنا، نبود اتحادیه یا صنف مختص به گوشی تلفن همراه، فقدان نظارت به منظورساماندهی وکنترل بازار و کنترل نکردن انبارهایی که عموما انباشته از گوشی های قاچاق هستند از جمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان پرتشویش بماند.
به گفته دست اندرکاران بازار تلفن همراه، در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از این بازار پرهیاهو در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است.
۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا