مجلس قانون وظایف شورای رقابت و رگولاتوری را اصلاح می کند

“رضا رحمانی” در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: وظایف شورای رقابت، تصمیم‌گیری در عرصه واگذاری‌ها، شرایط پس از واگذاری‌ها و روابط بین اپراتورها است. این در حالی است که این نوع وظایف نوعی موازی‌کاری با وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیزمحسوب می شود. وی افزود :به نظر می رسد مواردی …

“رضا رحمانی” در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: وظایف شورای رقابت، تصمیم‌گیری در عرصه واگذاری‌ها، شرایط پس از واگذاری‌ها و روابط بین اپراتورها است. این در حالی است که این نوع وظایف نوعی موازی‌کاری با وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیزمحسوب می شود.
وی افزود :به نظر می رسد مواردی از قانون موجب همپوشانی و تداخل وظایف شورا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است .
وی با اشاره به اینکه  اختلاف نظر  مابین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری و تعرفه‌های مخابراتی بسیار بالا گرفته است گفت: از همین رو کمیسیون صنایع مجلس تصمیم گرفته است به منظور حل این مشکل جلساتی را با رییس شورای رقابت و رگولاتوری برگزار کند.
این نماینده مجلس یادآور شد :ماحصل این جلسات باید منجر به  رفع اختلافات  این دو نهاد و یافتن راهکاری برای جلوگیری از تداخل وظایف آنها باشد.
وی خاطرنشان کرد :اصلاح  قوانین باید هرچه سریعتر صورت بگیرد تا اختلاف بین دو نهاد منجر به متضرر شدن مردم نشود.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان کمیسیون صنایع ، پس از شنیدن استدلال‌های طرفین اقدام به تصمیم گیری می کنند، افزود : اگر در تفسیر قوانین موجود اشتباهی رخ نداده باشد، نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح قوانین خواهند رفت و در صورتی که مواردی از قانون موجب همپوشانی و تداخل وظایف شورا با سازمان شده باشد طرح اصلاحی برای رفع مشکل موجود تهیه خواهد شد.
گفتنی است اختلاف نظر  بین شورای رقابت و سازمان  تنظیم مقررات از زمانی رخ داد که شورای رقابت در مورد مسایل شرکت مخابرات اظهارنظر کرد.
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا