وووزلا زبان مشترک هواداران برای تشویق مسابقات جام جهانی

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از لاستمپا، به گفته نیل وان شالکیک، مردم آفریقا به ۱۱ زبان مختلف در این کشور صحبت می کنند.به گفته وی، اگر قرار باشد در استادیوم هایی که مسابقات فوتبال برگزار می شود مردم با ۱۱ زبان مختلف به تشویق تیم مورد علاقه خود بپردازند و آهنگ بخوانند …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از لاستمپا، به گفته نیل وان شالکیک، مردم آفریقا به ۱۱ زبان مختلف در این کشور صحبت می کنند.
به گفته وی، اگر قرار باشد در استادیوم هایی که مسابقات فوتبال برگزار می شود مردم با ۱۱ زبان مختلف به تشویق تیم مورد علاقه خود بپردازند و آهنگ بخوانند برای سایر مردم قابل درک نیست اما استفاده از شیپور وووزلا مناسب ترین روش است زیرا زبان ووووزلا را همه می توانند بفهند.
مخترع ۳۷ ساله ووووزلا به خاطر مزاحمت‌هایی که صدای ناهنجار این شیپور پلاستیکی ایجاد می کند عذرخواهی و اعلام کرد که با فروش این شپیور پول زیادی به دست آورده است.
نیل فن شالکیک در ابتدا به عنوان مخترع ووووزلا معرفی شده بود اما پس از مدتی مشخص شد که در واقع این ساز از قرنها قبل وجود داشته و این شخص تنها آن را به صورت پلاستیکی تولید کرده است.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا