آدرس های IP ساماندهی می شود

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا، مهندس سعید مهدیون، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران در گفت وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: آدرس های IP ، یکی از منابع به منظور مدیریت توسعه شبکه اینترنت محسوب می شود.وی افزود: توزیع مناسب این آدرس …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا، مهندس سعید مهدیون، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات ایران در گفت وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: آدرس های IP ، یکی از منابع به منظور مدیریت توسعه شبکه اینترنت محسوب می شود.
وی افزود: توزیع مناسب این آدرس ها موجب استفاده بهینه از آن ها و در نهایت توسعه بهتر شبکه اینترنت خواهد شد.
سعید مهدیون در خصوص اهداف اجرای این پروژه نیز تصریح کرد: با اجرای این پروژه، شبکه از نظر فنی بهترین پاسخ را خواهد داد و همچنین موجب می شود تا با ثبت آدرس های IP با کمبود آدرس مواجه نشویم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، پایگاه داده در این حوزه آماده شده و در صورت تصویب مقررات ساماندهی در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال جاری این پروژه عملیاتی خواهد شد.
وی تأکید کرد: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته و طرح مقدماتی گذر به IPV6 آغاز شده است.
مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت “متما”نیز گفت: راه اندازی اولیه مرکز توسعه مدیریت اینترنت کشور نهایی شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس و تاکنون، ساختار سازمانی این مرکز تدوین شده و تمامی فعالیت های عملی که برای توسعه شبکه اینترنت صورت می گیرد، ذیل این مرکز عملیاتی خواهد شد.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا