نرم افزار فیلتر وووزلا عرضه شد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی مگ، محققان دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی با توجه به تحقیقاتی که انجام دادند، اعلام کردند شیپورهای وووزلا ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به گوش وارد کند. این شیپورها در فاصله یک متری از گوش می توانند بیش از ۱۱۶ دسی بل صدا تولید …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی مگ، محققان دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی با توجه به تحقیقاتی که انجام دادند، اعلام کردند شیپورهای وووزلا ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به گوش وارد کند. این شیپورها در فاصله یک متری از گوش می توانند بیش از ۱۱۶ دسی بل صدا تولید کنند. بنابراین زمانی که یک شیپور به مدت ۹۰ دقیقه به طور مستمر و مداوم نواخته می شود آسیبی زیادی را به شنوایی انسان وارد می کند.
به همین منظور گروهی از دانشمندان دانشگاه لندن نرم افزاری ارایه کردند که با نصب بر روی رایانه می تواند صدای ووووزلا را در مدت تماشای آنلاین رقابتها فیلتر کند.
این نرم افزار به محض دریافت فرکانس ۲۳۰ هرتز (فرکانسی که ووووزلا در آن نواخته می شود) صداهای این بسامد را فیلتر می کند.
گفته می شود تلویزیون های جدید هم از این امکان برخوردارند که با وارد شدن به منوی صدای این بسامد را کم کنند.
با توجه به اعتراضاتی که به این شیپورها شده اپل در فروشگاه App Store خود تا کنون ۷۵۰ هزار بار دانلود از نرم افزار وووزلا برای آی‌فون ثبت کرده است و در حال حاضر محبوب ترین نرم افزار رایگان بخش سرگرمی های آی تیونز به شمار می رود.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا