استفاده زیاد از تلفن همراه می تواند منجر به آلزایمر شود

 پروفسور محمود ساعتچی، روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد :  یکی از رفتارهایی که از افراد سر می زند وبعضا  جنبه اعتیاد پیدا می کند، یک نوع وابستگی یا عادت است ،که فرد خودش را ملزم یا ناگزیر از انجام آن می بیند.وی با اشاره به اینکه  یکی …

 پروفسور محمود ساعتچی، روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد :  یکی از رفتارهایی که از افراد سر می زند وبعضا  جنبه اعتیاد پیدا می کند، یک نوع وابستگی یا عادت است ،که فرد خودش را ملزم یا ناگزیر از انجام آن می بیند.
وی با اشاره به اینکه  یکی از این عادتها استفاده از تلفن همراه است ،افزود : باید بین نیاز به برقراری ارتباط و اعتیاد تفاوت قائل شد، چرا که  برای فردی که به واسطه شغلش ناچار به استفاده مستمر از تلفن همراه است نمی توان از واژه  اعتیاد استفاده کرد .
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد :اگر مرد یا زنی بدون دلیل منطقی حاضر به جدایی از گوشی تلفن همراهش و یا خاموش کردن آن برای چند دقیقه نباشد، باید از نظر روحی بررسی شود. چون هیچ رفتاری بدون دلیل و محرک از موجود زنده سر نمی زند.
ساعتچی با اشاره به اینکه توصیه می شود کاربران این وسیله درزمانیکه تلفن همراه آنها دارای آنتن نمی باشد آن را خاموش کنند، گفت :تلفن همراه به خودی خود دارای تشعشع و امواج می باشد که این تشعشعات و امواج در زمان نبود آنتن به دو یا سه برابر افزایش پیدا می کند و بر روی شبکه مغزاطرافیان ،گوشی موبایل تاثیر نامطلوبی  می گذارد.
وی افزود :این تاثیر در کودکان به دلیل شکل نگرفتن کامل مغز  بیش از بزرگسالان است از این رو خاموش کردن تلفن همراه در این شرایط توصیه
می شود.
وی یاد آور شد :حال اینکه بسیاری از کاربران ترجیح می دهند  تلفن همراه خود را در هر شرایطی  روشن نگه دارند که این مساله جز ضرر و تهدید سلامتی چیزی را در بر ندارد .
اپراتورهای ایرانی تاکنون حدود ۵۰ میلیون سیمکارت در سطح کشور توزیع کرده اند و اکنون کمتر خانه ای است که حداقل یک گوشی موبایل در آن مورد استفاده قرار نگیرد ، ولی فرهنگسازی مناسب در این زمینه تاکنون توسط هیچ مرجعی صورت نپذیرفته است.
۱۸۲/۱۱ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا