قانون مکتوبی برای استفاده از فضای مجازی وجود ندارد

علی اصغر نیک نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با بیان اینکه استفاده از اینترنت،  چندین سال است که در کشورمان فراگیر شده و کاربران اینترنتی از امکانات موجود در دنیای مجازی برای کسب آگاهی، اطلاع رسانی، ابراز نظرات شخصی و سایر موارد از این شبکه استفاده می کنند، اظهار کرد: قانون …

علی اصغر نیک نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  با بیان اینکه استفاده از اینترنت،  چندین سال است که در کشورمان فراگیر شده و کاربران اینترنتی از امکانات موجود در دنیای مجازی برای کسب آگاهی، اطلاع رسانی، ابراز نظرات شخصی و سایر موارد از این شبکه استفاده می کنند، اظهار کرد: قانون مکتوبی برای استفاده از این شبکه جهانی وجود ندارد.
وی ادامه داد:در تدوین قوانین درخصوص شبکه مجازی اینترنت  بسیار تاخیر داریم و نهادهای  قانونگذار نتوانسته اند همگام با توسعه جهانی قوانین مورد نیاز تصویب کنند.
 به گفته وی برای حفظ حریم خصوصی افراد در دنیای مجازی و رعایت حقوق شهروندی ، نیازبه تدوین قوانین در این زمینه  کاملا محسوس است.
وی افزود: تا وقتی قانونی برای نحوه استفاده و کنترل اینترنت مصوب نشده است، کسی نمی تواند با سایت ها و وبلاگ های متخلف برخورد قانونی  کند.
 نیک نژاد  با بیان اینکه تاخیر در قوانین مربوط به استفاده از اینترنت  به فرهنگ عمومی جامعه برمی گردد، خاطر نشان کرد: همچنین تحقق این موضوع  به دیدگاه  مسوولان و مقامهای قضایی و سیاسی نیز بستگی دارد .
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا