هزینه های انتقالی بزرگترین مشکل همراه اول برای بورسی شدن

مصطفی امید قائمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد:مدیران و مسوولان شرکت ارتباطات سیار ایران جلساتی را برای ورود این شرکت به بورس و یا فرا بورس داشته اند ،ولی هنوز تصمیمی مبنی بر ورود همراه اول به بازار سرمایه به صورت مجزا اتخاذ نشده است.وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده …

مصطفی امید قائمی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد:مدیران و مسوولان شرکت ارتباطات سیار ایران جلساتی را برای ورود این شرکت به بورس و یا فرا بورس داشته اند ،ولی هنوز تصمیمی مبنی بر ورود همراه اول به بازار سرمایه به صورت مجزا اتخاذ نشده است.
وی با بیان اینکه در جلسات برگزار شده چگونگی پذیرش و شفاف بودن صورتهای مالی و پیش بینی سود همراه اول مورد بررسی قرار گرفته است،گفت:باید مشخص شود که شرکت های زیر مجموعه مخابرات به صورت مجزا می توانند وارد بازار سرمایه شوند یا خیر ؟
وی افزود: برطبق قانون تجارت شرکت هایی که زیرمجموعه محسوب می شوند ،بدون در نظر گرفتن هزینه های انتقالی نمی توانند در بورس یا فرابورس  پذیرفته شوند.
امید قائمی با اشاره به اینکه جابجایی و هزینه های انتقالی در شرکتی که به عنوان زیر مجموعه بوده وهم اکنون می خواهد  به صورت مجزا وارد بازار سرمایه شود معنا ندارد، افزود: بزرگترین مشکل شرکت ارتباطات سیار ایران تعریف  هزینه ها و درآمد های این شرکت در گروههای دیگر مخابرات است که مانع از پذیرش مستقیم آن در بازار سرمایه می شود.
مدیرعامل فرابورس تصریح کرد :تا زمانیکه همراه اول این مشکل را حل نکند پذیرش آن در بورس یا فرابورس منتفی است.
وی در پایان اعلام کرد: در صورت حل مشکل  شرکت ارتباطات سیار ایران، فرابورس هیچ گونه ممانعتی برای پذیرش این شرکت ندارد.
 گفتنی است  وحید صدوقی ـ‌ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در نخستین نشست خبری خود در سال ۸۹ درباره‌ی ورود سهام این شرکت به بورس اعلام کرده بو :پنج درصد از سهام شرکت به‌ عنوان کشف قیمت وارد بورس خواهد شد و حداکثر د دو یا سه هفته آینده نیز در خصوص بورسی یا فرابورسی شدن همراه اول  تصمیم‌گیری می شود.
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا