تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه در بخش مخابرات

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس عبد خضر کامرانی، مشاور وزیر ارتباطات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: با به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در تمامی استانهای کشور، ضمن تحقق اهداف برنامه در …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس عبد خضر کامرانی، مشاور وزیر ارتباطات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: با به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در تمامی استانهای کشور، ضمن تحقق اهداف برنامه در این بخش، ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز از ۲۶ درصد در سال ۸۳ به ۷۵/۳۴ درصد تا اسفند ۸۸ در برنامه چهارم توسعه رسیده است.
وی افزود: در حالی که طبق برنامه یک هزار و ۶۰۶ دفتر ICT شهری باید تا پایان برنامه ایجاد می شد با ۲۸۰ درصد تحقق اهداف برنامه، ۵ هزار و ۳۹۴ دفتر ایجاد شد.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه ایجاد دفاتر ICT روستایی نیز ۶/۹۸ درصد اهداف برنامه چهارم تا اسفند ۸۸ تحقق یافته که به این ترتیب شاهد ایجاد ۹ هزار و ۸۶۴ دفتر در این مدت بوده ایم.
مهندس کامرانی با اشاره به تحقق ۱۵۰ درصدی افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه می افزاید: ضریب نفوذ تلفن همراه از ۴۵/۷ درصد در سال ۸۳ به ۷۲ درصد در حال حاضررسیده که نشان می دهد در طی برنامه چهارم توسعه، ۱۵۰ درصد اهداف برنامه در این بخش تحقق داشته است.
وی تصریح کرد: متوسط میزان موفقیت مکالمات در شبکه تلفن همراه نیز با ۲۹۵ درصد تحقق از ۳۵ درصد در سال ۸۳ به ۹۴ درصد در سال پایانی برنامه رسیده است.
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در حالی که هدف برنامه چهارم برقراری ارتباط ۹۰ درصد روستاها بوده است، در این مدت بیش از ۹۷ درصد روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار دارای ارتباط شده اند.
وی تاکید کرد: کشورهای منطقه متصل به هاب فیبرنوری(HUB )ایران نیز از ۵ کشور در سال ۸۳ به ۱۴ کشور افزایش یافته که شاهد تحقق صددرصدی برنامه در این بخش هستیم.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا