استفاده از پیامک برای کمک به بیماران دیابتی در آفریقای جنوبی

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، این مطالعات بر اساس نقش فناوری ها در بهداشت و سلامتی شخصی صورت گرفته است.در این پروژه آزمایشی تحت عنوان “”UCLA از تلفن های همراه برای تشویق بیمارانی که به دیابت نوع دو مبتلا بودند استفاده شد تا کاربران زندگی عادی تر و سالم تری داشته …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، این مطالعات بر اساس نقش فناوری ها در بهداشت و سلامتی شخصی صورت گرفته است.
در این پروژه آزمایشی تحت عنوان “”UCLA از تلفن های همراه برای تشویق بیمارانی که به دیابت نوع دو مبتلا بودند استفاده شد تا کاربران زندگی عادی تر و سالم تری داشته باشند.
دکتر کافمن، متخصص کودکان و بهداشت عمومی می گوید: این نوع از بیماری حتی در میان کودکان بسیار شایع و معمول است و ژنتیکی است.
علم وراثت به گونه ای برنامه ریزی شده که ما در شرایط مختلف انسان از موادی مثل شکر، نمک و  چربی استفاده می کند و این در بدن به شکل غیر فعال باقی می ماند و زمانی که به اندازه کافی انسان نمی تواند از این مواد مصرف کند و غذا وجود ندارد بدن از ذخایری که پیشتر اندوخته استفاده می کند تا زنده بماند.
وی می گوید: امروز نمک، چربی و کالری ها به راحتی در دسترس هستند و باید روشی پیدا کنیم که بیماران مبتلا به دیابت بتوانند از آنها دوری کنند.
از این رو روشی با استفاده از پیامک ارایه کردند.
بر این اساس هر روز یک کامپیوتر به شکل خودکار پیامکی برای افراد کم درآمدی که به بیماری دیابت نوع دو مبتلا هستند ارسال می کند تا به وی اعلام شود که آماده مکالمه با وی است.
این پیامک از آنها می خواهد که توضیح دهند که چه نوع صبحانه ای میل کرده اند و احساس آنها چیست.
در هر پیامک از آنها سوالاتی پرسیده می شود که لازم است کاربران به این سوالات پاسخ دهند تا مکالمات آنها ادامه پیدا کند.
بنابر این به کاربران توصیه می شود در هر بار خوردن، قبل و بعد از خوردن هر نوع مواد غذایی پیامک ارسال کنند تا با توصیه هایی که به وی می شود سالمتر و بهتر زندگی خود را ادامه دهد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا