راه اندازی سرویس پست هیبرد

محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: پس از آن چنانچه فرستنده علاقه مند به تحویل دیجیتالی پیام باشد، پیام به صورت دیجیتالی (Fax, SMS یا Email) به گیرنده ارسال می‌شود و اگر فرستنده درخواست ارسال پیام به شکل متعارف پستی (نامه) را داشته باشد، فایل حاوی پیام …

محمد حسن محبیان عراقی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: پس از آن چنانچه فرستنده علاقه مند به تحویل دیجیتالی پیام باشد، پیام به صورت دیجیتالی (Fax, SMS یا Email) به گیرنده ارسال می‌شود و اگر فرستنده درخواست ارسال پیام به شکل متعارف پستی (نامه) را داشته باشد، فایل حاوی پیام دیجیتالی به نزدیک ‌ترین مرکز توزیع پستی به صورت الکترونیکی منتقل شده و در آنجا چاپ و پاکت‌گذاری شده و به چرخه تحویل سپرده می‌شود.
 وی تصریح کرد :هیبرید شکل نوین‌تر و کارآمدتری از پست عادی است که در آن مستندات به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شوند و در مسیرهای دیجیتالی هدایت  شده  و در نزدیک ‌ترین محل ممکن به مقصد نهایی ارسال می‌شوند.
مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه این موضوع زمان، هزینه، سوخت و سرباره‌های پردازشی پست را به حداقل می‌رساند، افزود:به کمک پست هیبرید با جمع کردن و انجام یکباره سفارشات کوچک پستی عملا از هزینه‌های عملیات پستی کاسته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد:تولید دیجیتال مرسوله در محل سایت‌های شرکت پست به استاندارد‌سازی شکل مرسوله و نشانی  نویسی  نیز کمک می‌کند که این امر موجب کار‌آمد شدن عملیات پستی خواهد شد.
به گفته  محبیان ،پست هیبرید بطور بالقوه امکان مکانیزه کردن عملیات مرتب‌سازی و تفکیک مرسولات پستی را نیز دارد.
در سرویس متعارف پستی فرستنده نامه نسخه کاغذی نامه را در پاکت قرار داده و به صورت فیزیکی به یک دفتر پستی یا صندوق پستی تحویل می‌دهد. پس از آن دفاتر پستی نامه‌های مذکور را از طریق سایت‌های پستی واسط بصورت فیزیکی به ادارات توزیع منتقل کرده و در آنجا نامه توسط نامه‌رسان به گیرنده تحویل می‌شود.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا