امواج گوشی تلفن همراه بمراتب خطرناک تراز امواج BTS هاست

سید حسن سید موسوی درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  اظهار کرد:امواج ناشی از سایت های BTS در زمره امواج فرکانس رادیویی قرار می گیرد که اثر تخریبی روی بافت های زنده ندارند. وی گفت: این امواج  فقط منجر به افزایش دمای ناحیه ای از بدن می شود  که در معرض تابش قرار گرفته است.به …

سید حسن سید موسوی درگفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا  اظهار کرد:امواج ناشی از سایت های BTS در زمره امواج فرکانس رادیویی قرار می گیرد که اثر تخریبی روی بافت های زنده ندارند.
 وی گفت: این امواج  فقط منجر به افزایش دمای ناحیه ای از بدن می شود  که در معرض تابش قرار گرفته است.
به گفته وی انرژی جذب شده  ناشی تابش سایت در بدن  با دور شدن شخص تا فاصله  ۱۰۰ متری افزایش و سپس شروع به کاهش می کند.
وی بابیان اینکه  امواج گوشی تلفن همراه بسیارمضرتراز سایت های تلفن همراه است، خاطر نشان کرد:با افزایش فاصله فرد از سایت به دلیل افزایش توان  گوشی  برای جلوگیری ازکاهش کیفیت گیرندگی،انرژی ساطع شده از گوشی افزایش یابد.
این کارشناس با بیان اینکه براساس اندازه‌گیری‌های به عمل آمده تشعشعات ناشی از آنتن‌های BTS تلفن همراه هزار بار زیر آستانه خطر است،  فزود: نتایج  اندازه گیری های استاندارد نشان می دهد که ماکزیمم  توان اندازه گیری شده تابشی از سایت های BTS، تنها در حدود یک دهم درصد قابل قبول استاندارد قرارداشته و برای عموم مردم بی خطر است.
وی ادامه داد:با توجه به رعایت  تمامی استانداردها ایمنی تجهیزات و آنتن های به کار گرفته  شده در شبکه همراه اول، این اپراتور در شهریور سال گذشته موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار در مراکز رادیویی و مایکروو از سازمان انرژی اتمی ایران شد.
سید موسوی با استناد به  گزارشات سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: قرار گرفتن ایستگاه‌های BTS   تهدیدی  برای سلامتی  افراد ندارد به شرط آنکه خروجی از BTSها از شرایط موجود استاندارد، تجاوز نکند.
به اعتقاد وی آنتن‌های BTS مورد استفاده در شبکه‌ تلفن‌همراه، کم قدرت و در مقایسه با فرستنده‌های مخابراتی مانند رادار و یا سیستم‌های پر قدرت، از توان پایین‌تری‌ برخودار هستند.
چندی است برخی از سازمان ها و نهاد های گوناگون  به دلیل  خطرناک بودن امواج آنتن هایBTS  مانع اپراتورها از نصب این آنتن ها در سطح شهر شده اند.
 این درحالیست که تا  اکنون همراه اول  توانسته بیش از ۱۹ هزار سایت در سراسرکشور نصب کند.
۱۱۷ /۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا