معرفی استان های برتر در فناوری اطلاعات در برنامه چهارم توسعه

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این اساس استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را در این حوزه به خود اختصاص داده اند.همچنین بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، استان هرمزگان با امتیاز۶۴/۹۴ توانسته …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این اساس استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را در این حوزه به خود اختصاص داده اند.
همچنین بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، استان هرمزگان با امتیاز۶۴/۹۴ توانسته است رتبه نخست را در حوزه عملکرد شرکت های مخابرات استانی در شاخص های بخش فناوری اطلاعات برنامه چهارم توسعه را به خود اختصاص دهد.
استان های اصفهان، یزد، تهران و گلستان نیز به ترتیب توانسته اند رتبه های دوم تا پنجم را در این حوزه کسب کنند.
این گزارش حاکی است، برخی از اهداف بخش در نظر گرفته شده در برنامه چهارم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات شاهد تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی بوده است.
بر این اساس، افزایش ظرفیت اینترنت کشور با تحقق حدود ۱۶۶ درصدی به بیش از ۴۲ هزار مگابیت بر ثانیه رسیده است.
ضریب نفوذ کاربران اینترنتی نیز به حدود ۳۵ درصد رسیده که تحقق ۱۱۶ درصدی را عملیاتی کرده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از ۶۴ درصد از روستاهای بالای ۱۰۰ نفر جمعیت به شبکه های اطلاع رسانی متصل هستند که این شاخص نیز در مقایسه با اهداف در نظر گرفته شده در برنامه چهارم توسعه، تحقق ۱۲۸ درصدی را داشته است.
تحقق حدود ۱۶۲ درصدی ایجاد و عرضه خدمات فناوری اطلاعات در دفاتر ICT شهری و حدود ۱۰۰ درصدی این خدمات در دفاتر روستایی از دیگر دستاوردهای به دست آمده در این بخش محسوب می شود.
با توجه به اهداف تعیین شده در برنامه چهارم توسعه کشور، متوسط زمان انتظار دریافت ارتباط پرسرعت داده باید به دو هفته می رسید که با تلاش های صورت گرفته، این شاخص نیز به طور کامل اجرایی شده است.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا