تولید گوشی های وطنی از سر گرفته می شود

ابراهیم مطلع در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: کارخانجات مخابراتی ایران به محض ساماندهی بازار تلفن همراه دوباره تولید گوشی وطنی را از سر خواهد گرفت.وی به تنوع مدل‌های گوشی این شرکت و میزان استقبال در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در زمان تولید گوشی وطنی  سه …

ابراهیم مطلع در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: کارخانجات مخابراتی ایران به محض ساماندهی بازار تلفن همراه دوباره تولید گوشی وطنی را از سر خواهد گرفت.
وی به تنوع مدل‌های گوشی این شرکت و میزان استقبال در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در زمان تولید گوشی وطنی  سه مدل گوشی به میزان ۴۵هزار دستگاه تولید کرد که متأسفانه استقبال از گوشی‌ها در حد مطلوب نشد.
 به گفته وی ورود گوشی های قاچاق مجالی برای عرضه گوشی های وطنی در بازار تلفن همراه نگذاشته است.
وی با بیان این‌که شرکت کارخانجات مخابراتی ایران تعهد اتی را در زمینه تولید چهارمیلیون گوشی تلفن همراه تا پایان سال ۸۸ برعهده داشت ،گفت :هرچند  میزان تولید تلفن همراه داخلی با درخواست بازار کاملا متناسب بود، اما این  حرکت صورت نگرفت .
قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکت های داخلی از جمله itmc ، نیمه هادی عماد و شرکت ارتباط همراه گویا اروند و افزایش تعرفه واردات، شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود،اما با گذشت چند سال این تصمیم هنوز محقق نشده است.
ازآن زمان واردات رسمی گوشی تلفن همراه بشدت کاهش یافت.به گونه ای که هم اکنون بیش از۹۰ درصد سهم بازار در اختیاروارد کنندگان قانونی است.
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا