۱۰ هزار ایستگاه فرکانس طی سال گذشته به نام ایران ثبت شد

صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس از ثبت بیش ازده هزارایستگاه فرکانس در بانک اطلاعاتی اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU ) در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین بطور روزمره هماهنگی‌های لازم برای ثبت ایستگاه-فرکانس‌های بیشتر در حال انجام است. رئیس مرکز امور بین الملل ومهندسی ارتباطات سازمان تنظیم …

صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس از ثبت بیش ازده هزارایستگاه فرکانس در بانک اطلاعاتی اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU ) در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین بطور روزمره هماهنگی‌های لازم برای ثبت ایستگاه-فرکانس‌های بیشتر در حال انجام است.

رئیس مرکز امور بین الملل ومهندسی ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال، لازم است فرکانس‌ها در مرز بین کشورها هماهنگ باشند و برای مثال دو کشور همسایه بدون هماهنگی با یکدیگر نمی‌توانند از یک فرکانس یکسان استفاده کنند که این نوع هماهنگی‌ها از طریق اعلام به ITU انجام می‌شود.

عباسی با تأکید بر لزوم آینده نگری در ثبت فرکانسی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که به طور مرتب و روزانه در مرکز “اموربین الملل و مهندسی ارتباطات ” انجام می‌شود ثبت فرکانس‌هایی است که کاربران از آنها استفاده خواهند کرد، زیرا در صورت بروز اختلال فقط اولین کشور ثبت کننده‌ فرکانس حق اعتراض خواهد داشت.

رئیس مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در توضیح وظایف این مرکز تصریح کرد: انجام ۳ بخش از مسوولیت های رگولاتوری شامل “استاندارد و تأیید نمونه تجهیزات “، “طراحی طیف فرکانس ” و “امور بین‌الملل ” بر عهده مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات است.

وی در خصوص وظیفه “استاندارد و تأیید نمونه تجهیزات ” اظهار داشت: هرگونه تجهیزات وارداتی به کشور و یا تولید شده در داخل کشور باید قبل از بهره‌برداری مجوز رگولاتوری را اخذ کند.

وی افزود: به این منظور، تجهیزات در آزمایشگاه‌های داخل و خارج از سازمان رگولاتوری تست و در صورت تطابق با استانداردها تأیید و در صورت مغایرت با استاندارد ها رد می‌شوند.

عباسی همچنین در رابطه با ” طیف فرکانسی ” تصریح کرد: مجوز استفاده و تخصیص طیف فرکانس انحصاراً به عهده رگولاتوری است و مرکز امور بین الملل و مهندسی ارتباطات وظیفه طرح و مهندسی طیف و تعیین ضوابط و چارچوب‌های استفاده از طیف براساس جدول ملی فرکانس را به عهده دارد و پس از آن اعطای مجوز و یا پایش بر عهده دیگر معاونت‌های رگولاتوری است.

رئیس مرکز امور بین الملل ومهندسی ارتباطات رگولاتوری خاطر نشان کرد: “جدول ملی فرکانس ” هر ۴ سال یک بار مطابق نتایج اجلاس رادیویی ITU که فرکانس‌ها را به صورت بین‌المللی تقسیم می‌کند بازنگری می‌شود و تمام واگذاری‌های فرکانس در کشور بر اساس جدول ملی فرکانس صورت می‌گیرد.

عباسی افزود: بخش دیگر وظایف مرکز مهندسی ارتباطات انجام “امور بین‌الملل ” سازمان است که ارتباط با سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و هماهنگی روزانه و مداوم فرکانس با ITU توسط این مدیریت انجام می‌شود.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا