اپل آیفون را خورشیدی می‌کند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از هلیوم، استفاده از پنل های خورشیدی برای تلفن های همراه موضوع جدید و شگفت انگیزی نیست و ارایه گوشی های آیفون که مبتنی بر این فناوری باشند هم جای تعجب ندارد.اگر چه شایعاتی در این زمینه منتشر شده اما اپل این اخبار را تایید نکرده و هیچ …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از هلیوم، استفاده از پنل های خورشیدی برای تلفن های همراه موضوع جدید و شگفت انگیزی نیست و ارایه گوشی های آیفون که مبتنی بر این فناوری باشند هم جای تعجب ندارد.
اگر چه شایعاتی در این زمینه منتشر شده اما اپل این اخبار را تایید نکرده و هیچ اطلاعی در این زمینه ارایه نداده است.
پیشتر باتری ها و شارژرهایی برای گوشی های ۳G و ۳GS آیفون ارایه شده که از نور خورشید برای شارژ دستگاه بهره می برند اما گفته می شود اپل قصد دارد امتیاز ارایه پنل های خورشید در دستگاه هایی مجهز به صفحه نمایش لمسی را خود به ثبت برساند.
به نظر می رسد ارایه این فناوری تا چند سال آینده عملی نشود اما انتظار می رود این پنل های خورشیدی علاوه بر گوشی های آیفون برای دستگاه های دیگری همچون تبلت ها و دستگاه های چندرسانه ای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
البته دلایلی هم برای این کار وجود دارد که از آن جمله می توان به بخش پشتی گوشی iPhone 4G اشاره کرد که کاملا از شیشه و سرامیک ساخته شده و به این ترتیب مواد و ابزار مناسبی برای تعبیه کردن سلول های خورشیدی به شمار می رود.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا