۶ درصد نقطه کور تلفن همراه در جاده‌های اصلی کشور داریم

صابر فیضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان داشت: در بحث افزایش پهنای باند برای ارائه سرویس‌های جدید، امسال کار عملیات فیزیکی ما به پایان رسیده است و بحث‌هایی داریم که بتوانیم از طریق صدا و سیما محتوا را تهیه کرده و در اختیار مردم از طریق کابل تلفن قرار دهیم و …

صابر فیضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان داشت: در بحث افزایش پهنای باند برای ارائه سرویس‌های جدید، امسال کار عملیات فیزیکی ما به پایان رسیده است و بحث‌هایی داریم که بتوانیم از طریق صدا و سیما محتوا را تهیه کرده و در اختیار مردم از طریق کابل تلفن قرار دهیم و در صدا و سیما متولی کار تعیین شده و امیدواریم از این طریق سرویس‌های مالتی مدیا را در منازل داشته باشیم.
وی ادامه داد: برای اینکار نیاز به دیگر دارندگان مجوز نیز است از این‌رو تفاهمنامه با شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های پرسرعت داریم و امیدواریم امسال بتوانیم ارتباطات پرسرعت را در منازل داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: امیدواریم امسال بتوانیم تا حد ۲ میلیون پورت را در کشور پیش ببریم ولی برنامه‌ریزی برای پنج سال آینده برای ۶ میلیون پورت است که امیدواریم خود را بتوانیم به این رقم برسانیم.
وی در خصوص سرعت اینترنت افزود: موضوع اینترنت به خارج از کشور برمی‌گردد و با توجه به اینکه ارتباطات داخل کشور محتوای مورد ارائه‌اش کم داشت، همه برای به اطلاعاتشان خارج از کشور مراجعه می‌کنند و این مشکل طبیعی است.
فیضی عنوان داشت: شبکه داخل کشور در حال ایجاد ‌شدن است و امیدواریم امسال به نتیجه برسد که در این صورت این مشکل برای ارتباطات داخل کشور حل می‌شود و برای ارتباطات خارج از کشور یکسری محدودیت‌هایی است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به نقاط کور تلفن همراه اظهار داشت: ما در کل کشور در جاده‌های اصلی حدود شش درصد نقطه کور تلفن همراه به صورت پراکنده داریم که بسیار محدود است و داریم سعی می‌کنیم این نقاط را زیرپوشش قرار دهیم و در جاده‌های بین فرمانداری‌ها به عدد ۸۰ درصد پوشش رسیدیم که تا آخر امسال این عدد به بالای ۹۵ درصد می‌رسد.
وی یادآور شد: یکسری اختلالات نیز در شهرها داریم که با توجه به تغییراتی که در شبکه می‌دهیم این امر نیز اصلاح می‌شود و به جز شهر تهران، تمام شهرها را ان‌شاءالله از قطعی ارتباطات پاکسازی می‌کنیم.
فیضی با اشاره به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات اعلام کرد: با خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، ۹۰ درصد مباحث روان شده و به سرعت پیش می‌رود.
وی تأکید کرد: در بحث سهام‌داران این شرکت، شرکت توسعه اعتماد ملی سهامدار شرکت مخابرات ایران است و در کل سپاه پاسداران هیچ سهمی ندارد، البته بنیاد تعاون سپاه که مانند تعاونی چند منظوره سایر کارکنان است، در کل مخابرات پنج درصد سهام دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به واگذاری اینترنت از سوی شرکت مخابرات و برنامه این شرکت برای رفع مشکلات شرکت‌های آی.اس.پی تصریح کرد: با این شرکت‌ها جلساتی را داریم تا بتوانیم کار را طوری تقسیم‌بندی کنیم تا از بازار عظیم درآمدی که بحث IT دارد همه بتوانند بهره‌مند شوند و اگر بتوانیم تفاهمنامه را نهایی کنیم سهم بیشتر شبکه اصلی را برای این شرکت‌ها دیده‌ایم.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا