جشنواره ساخت بازی های رایانه ای در دانشگاه آزاد همدان برگزار می شود

“محمد مهدی شیرمحمدی” روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: هم اینک فراخوان پذیرش آثار دانشجویان علاقه مند به طراحی و ساخت بازی های رایانه ای از طریق سایت دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اعلام شده است. وی اظهار داشت: دانشجویان علاقه مند به شرکت در این جشنواره برای ارسال …

“محمد مهدی شیرمحمدی” روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: هم اینک فراخوان پذیرش آثار دانشجویان علاقه مند به طراحی و ساخت بازی های رایانه ای از طریق سایت دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اعلام شده است.
وی اظهار داشت: دانشجویان علاقه مند به شرکت در این جشنواره برای ارسال آثار خود تا بیستم ماه جاری فرصت دارند.
وی اضافه کرد: آثار شرکت کنندگان در این جشنواره باید به آدرس الکترونیکی Game@iauh.ac.ir مربوط به دبیرخانه این دوره از مسابقات ارسال شود.
وی با اشاره به نقش بازی های رایانه ای در جامعه امروزی، گفت: بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی در شکل گیری رفتار کودکان و نوجوانان دارد.
وی بیان داشت: هم اینک نزدیک به ۱۰ هزار بازی رایانه ای در سطح جهان وجود دارد و از این تعداد سه هزار بازی رایانه ای در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
شیرمحمدی با تاکید بر ساخت بازی های بومی با رویکرد ایرانی – اسلامی، افزود: این جشنواره سعی دارد تا با ترویج بازی های رایانه ای بومی ضمن ارتقا سطح برنامه نویسی بازی های رایانه ای، به نحوی از تاثیر فرهنگ بیگانه در این بازی ها جلوگیری کند.
وی یادآور شد: بازی های رایانه ای دارای سوددهی مالی بسیار خوبی در بازار هستند به گونه ای که براساس تحقیقات به عمل آمده این صنعت در کشوری نظیر آمریکا حتی بیش از صنعت فیلمسازی هالیوود رونق اقتصادی دارد.
وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی با هدف قراردادن تهاجم فرهنگی، به ترویج طراحی و ساخت بازی های رایانه ای با رویکرد تضعیف مهدویت می پردازند.
وی افزود: مسوولان امور فرهنگی کشور باید در راستای مقابله با این هدف شوم دشمنان انقلاب، به برگزاری جشنواره های ملی با هدف حمایت از سناریوی بازی های رایانه ای برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی – اسلامی اقدام کنند.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا