مثلث خطرناک تکواندو به ریو می‌رود

بیژن مقانلو: شاید بتوانیم برای اسبقی هم سهمیه بگیریم پایان مسابقات انتخابی رقابت‌های جام گرندپری تکواندو که از روز جمعه آغاز شده بود، آخرین فرصت برای کسب سهمیه‌های المپیک در این رشته به حساب می‌آمد. در این رقابت‌ها ٨ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در ٨ وزن(٤ وزن مردان و ٤ وزن زنان) به رقابت پرداختند …

بیژن مقانلو: شاید بتوانیم برای اسبقی هم سهمیه بگیریم
پایان مسابقات انتخابی
رقابت‌های جام گرندپری تکواندو که از روز جمعه آغاز شده بود، آخرین فرصت برای کسب سهمیه‌های المپیک در این رشته به حساب می‌آمد. در این رقابت‌ها ٨ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی در ٨ وزن(٤ وزن مردان و ٤ وزن زنان) به رقابت پرداختند که درنهایت در هر دو بخش مردان و زنان هیچ‌ کشوری نتوانست به سهمیه کامل(٤ سهمیه) المپیک ٢٠١٦ برسد. در این میان در بخش مردان ایران و کره‌جنوبی با کسب ٣ سهمیه بیشترین سهمیه را به‌دست آوردند.
نتایج تیم ایران
تیم اعزامی ایران در رقابت‌های گرندپری با هدایت بیژن مقانلو و ترکیب فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره و سجاد مردانی شرکت کرد که ٣ سهمیه توسط خدابخشی، مردانی و عاشورزاده به‌دست آورد. از سوی دیگر بهنام اسبقی که به دلیل مصدومیت چندماه از میادین دور بود، با قرار گرفتن در جایگاه هفتم نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند. البته درباره اسبقی شنیده می شود یکی از حریفان او تخلفی انجام داده که اگر این مساله ثابت شود، اسبقی می تواند سهمیه چهارم را برای ایران به ارمغان بیاورد. ضمن این‌که مسعود حجی‌زواره در بین ٦ نفر اول وزن سوم قرار گرفت؛ اما با توجه به رنکینگ بالاتر خدابخشی مجاز به اخذ سهمیه نشد.
اظهارات سرمربی
بیژن مقانلو،‌ سرمربی تیم‌ملی تکواندو ارزیابی‌اش از عملکرد شاگردانش را اینطور بیان می‌کند: «ایران لایق کسب ٤ سهمیه بود؛ اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. باید همین‌جا از بهنام اسبقی تشکر کنم که توانست با تلاش زیاد در فینال گرندپری حضور پیدا کند. او دچار پارگی ACL شد و درحالی‌که ریکاوری این نوع مصدومیت حدود ٩ ماه طول می‌کشد، اما اسبقی بعد از ٧ ماه به مسابقات رسید و امتیازات خوبی را نیز کسب کرد. شانس با ما یار نبود و نتوانستیم سهمیه چهارم را بگیریم البته با توجه به مسائل مطرح شده درباره حریف اسبقی، این مساله را پیگیری می کنیم و شاید بتوانیم رای را برگردانیم.» او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد:  «از حالا باید برای المپیک وقت بگذاریم و  امیدوارم بهترین نتیجه‌ را کسب کنیم. »
آغاز جام‌جهانی
بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های گرندپری، مسابقات جام‌جهانی تکواندو از امروز در مکزیک ادامه پیدا می‌کند. تیم ایران که در رقابت‌های قهرمانی جهان در اردیبهشت‌ ماه ‌سال جاری به‌عنوان قهرمانی رسیده، با ترکیب آرمین‌هادی‌پور، محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی‌زواره، سعید رجبی و امید عمیدی حضور به‌هم خواهد رساند؛ مقانلو ترجیح داده به تکواندوکاران اصلی خود در گرندپری استراحت دهد تا آماده رقابت‌های المپیک شوند.
در اندیشه انتقام
مسابقات جام‌جهانی در شرایطی برگزار می‌شود که تیم ایران یک خاطره بد از این رقابت‌ها دارد. در رقابت‌های ‌سال گذشته (٢٠١٤) تیم ایران در نیمه‌نهایی به مصاف تیم مکزیک میزبان رفت که در پایان با ناداوری بازنده و آن‌زمان انتقادهای زیادی مطرح شد. شاگردان مقانلو پارسال به‌عنوان سومی رسیدند و حالا برای جبران آن اتفاقات به مصاف حریفان می‌روند. هرچند که تیم اعزامی یک تیم کاملا جوان است که در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب هم نمی‌توان به مربیان خرده گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا