موبایل بانک از سوی بانک ها جدی گرفته نمی شود

غلامحسین بزرگمنش کارشناس امور بانکی در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهار کرد: برای اینکه “موبایل بانک”  برای شهروندان کارایی داشته باشد و شهروندان از آن استفاده کنند نیاز به زمان است ،چرا که ابتدا باید مردم با آن آشنا شوند و  فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد و این مهم مستلزم فراهم بودن زیر …

غلامحسین بزرگمنش کارشناس امور بانکی در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبری موبنا اظهار کرد: برای اینکه “موبایل بانک”  برای شهروندان کارایی داشته باشد و شهروندان از آن استفاده کنند نیاز به زمان است ،چرا که ابتدا باید مردم با آن آشنا شوند و  فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد و این مهم مستلزم فراهم بودن زیر ساخت های مخابراتی و بانکی مورد نیاز است .
وی تصریح کرد :”موبایل بانک “به منظور سهولت و راحتی شهروندان ارائه  می شود  ،حال اگر پیامکی که مشترک ارسال می کند به مقصد نرسد و یا به دلیل اشغال بودن  خطوط، تماسی برقرار نشود و مشترک دچار مشکل شود چه کسی باید پاسخگو باشد در نتیجه برای پیش نیامدن اینگونه موارد احتمالی  باید تمام زیر ساخت ها و شرایط  فراهم باشند .
وی افزود : در حال حاضر “موبایل بانک “از سوی بانک ها جدی گرفته نمی شود و به نظر می رسد تا  جایگزین شدن خدمات الکترونیک باید مدت زمان زیادی را سپری کرد،خدمات الکترونیک آنقدر در کشور پیشرفت نکرده تا به طور کامل برای مردم جا افتاده باشد، شاید این مهم  حتی نیاز به عوض شدن نسل داشته باشد.
وی تصریح کرد :  هنوز بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند در صف های طولانی بانک ها برای پرداخت قبوض، دریافت پول،انتقال وجه و… بایستند تا این که با یک دکمه و در کمترین زمان به  انجام کارهای بانکی خود  اقدام کنند و می توان علت این مهم را در فراهم نبودن زیر ساختها ارتباطی و بانکی وعدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  صحیح در این حوزه  دانست.
بزگمنش افزود: در این شرایط و با این همه کاستی چگونه می توان از مشترکان انتظار داشت که به “موبایل بانک “یا خدمات بانکی مبتنی بر  اینترنت اعتمادکنند. هرچند که مدیران بسیاری از بانک ها معتقدند به دلیل استقبال نکردن مشتریان از این خدمات مشتریان ترجیح می دهند از این گونه خدمات که البته فقط با ارسال یک پیامک و چک کردن موجودی حساب ختم می شود، استفاده نکنند .
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا