گزارش تحقیق و تفحص ازمخابرات به صحن علنی مجلس

سید شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارکرد: گزارش اولیه تحقیق و تفحص  به تمامی نمایندگان عضو کمیسیون صنایع ارائه شده واعضا درحال بررسی آن هستند.  به گفته وی، قرار است این گزارش پس ازاتمام بررسی ها توسط اعضا کمیسیون  تا پایان خرداد به صحن علنی مجلس تقدیم شود.حسینی افزود: با …

سید شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارکرد: گزارش اولیه تحقیق و تفحص  به تمامی نمایندگان عضو کمیسیون صنایع ارائه شده واعضا درحال بررسی آن هستند. 
به گفته وی، قرار است این گزارش پس ازاتمام بررسی ها توسط اعضا کمیسیون  تا پایان خرداد به صحن علنی مجلس تقدیم شود.
حسینی افزود: با تقدیم این گزارش به صحن علنی مجلس تمامی  موارد موجود در آن مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
 طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران نیمه اول دی ماه سال ۱۳۸۷ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
فرصت اولیه کمیته تحقیق و تفحص برای انجام این کار شش ماه بود که شش ماه دیگر تمدید شد. در نهایت تهیه این گزارش یک سال و نیم زمان برد.
بررسی چگونگی هزینه کرد وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه، نحوه اجرای مناقصات و مزایده های چهار سال گذشته این شرکت و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه ها، از جمله موارد مطرح شده در تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران است.
ابهامات درباره افزایش قیمت پیامک تلفن همراه بدون مصوبه و سایر طرح های مخابراتی طبق قانون برنامه چهارم، تاخیر در اجرای پروژه ظرفیت سازی شش میلیون خط تلفن همراه، شفاف سازی صورت های مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی های شرکت های زیرمجموعه مخابرات، از دیگر مواردی است که در این طرح به آن اشاره شده است.
تحقیق در مورد ودیعه های مشترکین مخابرات ، از دیگر موضوعهای مورد بررسی در کمیته تحقیق و تفحص از مخابرات بود.
ودیعه ای که مشترکان نزد شرکت مخابرات دارند ، حدود ۵۰ تریلیون ریال( پنج هزار میلیارد تومان) است ، که پس از خصوصی سازی مخابرات تکلیف آن مشخص نشده و این موضوع از جمله مواردی است که در گزارش دیوان محاسبات نیز به آن اشاره شده است .
با توجه به واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران انتظار می رود موضوع تعیین تکلیف ودایع مشترکان تنها نکته مهم در این گزارش باشد.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا