مخابرات شاخص را ۴۶ واحد بالا کشید

در دومین روز هفته ،۱۵۸ میلیون سهم در  ۸ هزار و ۳۷۷ بار معامله به ارزش ۲۷۸ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال در تالارهای بورس اوراق بهادار داد و ستد شد.         به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در دومین روز معاملات این هفته ارزش بازار سهام به  ۷۱۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال …

در دومین روز هفته ،۱۵۸ میلیون سهم در  ۸ هزار و ۳۷۷ بار معامله به ارزش ۲۷۸ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال در تالارهای بورس اوراق بهادار داد و ستد شد.
       
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در دومین روز معاملات این هفته ارزش بازار سهام به  ۷۱۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال رسید.

شاخص بازار دوم بیشترین افت را داشت

در پایان معاملات امروز ‌یکشنبه ۹ خرداد‌ماه ۸۹ شاخص کل با ۳۲ واحد کاهش نسبت به روز شنبه، عدد ۱۴ هزار و ۸۷ واحد را نشان می دهد.

در عین حال، شاخص آزاد شناور به ۱۷ هزار و ۶۳۶ واحد رسید که نسبت به دیروز  ۸۲ واحد کاهش داشته است.

شاخص بازار اول هم امرزو عدد ۱۱ هزار و ۵۶۸ واحد را، نشان می دهد،که  این رقم نسبت به شنبه ۸ خردادماه ۲/۰ واحد افت دارد.

براساس این گزارش در معاملات بازار دوم ، شاخص این بازار با کاهش ۲۴۵ واحدی مواجه شد و در پایان مبادلات در ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحد توقف کرد.

همچنین شاخص صنعت با افت ۲۲ واحدی نسبت به روز شنبه در عدد ۱۰ هزار و ۷۷۶ واحد متوقف شد.

 این در حالی است که در پایان مبادلات امروز بازار سرمایه شاخص ۵۰ شرکت برتر با افت ۵ واحدی به عدد ۶۱۶ واحد رسید.

افزایش قیمت سهام دارویی ها

در‌مبادلات‌ امروز‌ بازار،‌سهام شرکت کارخانجات داروپخش بعد از بازگشایی نماد با ۵۷/۹ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد را تجربه کرد و به ۱۰ هزار و ۱۷۹‌ ریال رسید که این سهم تاثیر ۷۲/۱ واحدی بر شاخص داشت و سهام شرکت‌ سیمان دورود با ۷۹/۷ درصد رشد و تاثیر ۶۱/۰ واحدی برشاخص در رتبه دوم قرار گرفت.

 همچنین سهام شرکت‌های کاشی نیلو با ۵/۳ درصد، کیوان ‌با ۴۹/۳ درصد، و فراوری معدنی ایران با ۴۸/۳ درصد افزایش قیمت بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مقابل، قیمت سهام شرکت های پارس مینو با ۹۹/۱۷ درصد، کالسیمین با ۵/۳‌ ‌درصد، صنعتی دریایی ایران با ۵/۳ درصد، ملی سرب و روی با ۴۹/۳ درصد و ایران ترانسفو با ۴۸/۳ درصد،۵ شرکتی بودند که معاملات‌ امروز را با بیشترین کاهش قیمت به پایان رساندن.

لازم به ذکر است که سهام بلوکی شرکت‌های  پارس سویچ با ۰۱/۷۷ درصد، سایپا با ۴۲/۶۳ درصد و حمل و نقل جاده ای پتروشیمی با ۸/۳۳ دردصد کاهش بیشترین افت را به خود اختصاص دادند.

دارویی ها در صدر  پرتقاضا ترین سهم بازار

بنابراین گزارش سهام شرکت داروسازی اسوه با ۶ میلیارد و ۵۷۸ میلون ریال در قیمت ۱۵ هزار و ۹۹۷ ریال در صدر پرتقاضا ترین سهم بازار قرار گرفت.

این در حالی بود که سهام شرکت بانک اقتصاد نوین ، با ۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال در ‌قیمت یکهزار و ۷۲۱ ریال، فرآوری‌مواد‌ معدنی ایران با ۲ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال در قیمت چهارهزار و ۹۹۳‌ ریال، سیمان صوفیان با یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال در قیمت یکهزار و ۸۱۱ ریال  و قند نقش جهان با یک میلیارد و ۹۱ میلیون ریال در قیمت ۶ هزار و ۶۲۸ ریال پر‌تقاضا‌ترین سهام بازار بودند.

همچنین بلوک ۸۴۰ میلیون و ۱۵۰هزار سهمی بانک صادرات در ۳ قیمت به ارزش ۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داد.

 در بازار امروز یکشنبه ۹ ‌خردادماه ۸۹ ارزش صف فروش سهام صنعتی دریایی ایران در قیمت ۳ هزار و ۲۸۵ ریال به ارزش  ۵۰ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال در صدر لیست عرضه ای بازار ایستاد و سهام شرکت حفاری شمال در قیمت ۲ هزار و ۶۳۶ ریال به ارزش  ۲۴ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال در جایگاه دوم بود.

همچنین رتبه های سوم تا پنجم بهترین عرضه های در اختیار شرکت های کالسیمین در قیمت ۱۴ هزار و ۸۷۲ ریال به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال، صنایع آذرآب در قیمت ۲ هزار و ۶۱۴ ریال به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال و ماشین سازی اراک با قیمت یکهزار و ۴۴۲ ریال با ارزش ۹ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال قرار داشت.

باز و بسته شدن ۱۵ نماد معاملاتی

در معاملات امروز یکشنبه ۹ خردادماه ۸۹ نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ، شیمی‌ دارویی داروپخش ، سیمان دشتستان، لیزینگ ایران، پارس مینو، خوراک دام پارس، ‌شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان، ‌شیرپاستوریزه پگاه اصفهان، نفت پارس، کارخانجات دارو پخش و سیمان دورود بازگشایی شدند.

در مقابل نماد شرکت‌های گروه صنعتی سپاهان، مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران و قند شیرین خراسان متوقف شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا