معرفی گوشی C5 نوکیا

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این گوشی جمع و جور سیمبین که دارای ساختار فلزی مقاوم است با وزن ۳/۸۹ گرمی تولید شده است.شش کلید زیر صفحه نمایش وجود دارد که در دو طرف کلید حرکتی قرار گرفته اند. کنترل ها شامل دو Softkey ، دکمه های منو و Clear و کلیدهای Call و …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این گوشی جمع و جور سیمبین که دارای ساختار فلزی مقاوم است با وزن ۳/۸۹ گرمی تولید شده است.
شش کلید زیر صفحه نمایش وجود دارد که در دو طرف کلید حرکتی قرار گرفته اند. کنترل ها شامل دو Softkey ، دکمه های منو و Clear و کلیدهای Call و End می باشند.
 تمامی این کلیدها اندازه مناسبی دارند و بخوبی واکنش می دهند.
دو طرف گوشی هیچ کلیدی مشاهده نمی شود. محل بند گوشی در طرف چپ نوکیا C5 و کلید ولوم و محل کارت حافظه در طرف راست گوشی است.
پورت microUSB ، سوکت صوتی ۳.۵ میلی متری و پورت اختصاصی شارژر نوکیا در بالای گوشی قرار دارد.
 از پورت microUSB نیز می توان برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد. تمامی پورت های ارتباطی فاقد پوشش محافظ می باشند. ورودی صدای گوشی روی صفحه کلید قرار گرفته است.
لنز دوربین پوشش محافظ ندارد و در زمان کار با گوشی باید مراقب باشید تا خراشیده نشود زیرا بر کیفیت عکس ها تاثیر می گذارد.
با برداشتن درب فلزی باتری ، محل سیمکارت و باتری گوشی که از نوع BL-5CT Li-Ion با توان ۱۰۵۰میلی آمپری است مشخص می شود. باتری گوشی در مکالمه مداوم در شبکه های نسل دوم تا ۱۲ ساعت و در حالت آماده به کار تا ۳۶۰ ساعت دوام می آورد.
صفحه نمایش ۲.۲ اینچ گوشی نیمه فوقانی قاب جلو را در بر می گیرد. این صفحه نمایش TFT دارای وضوح QVGA است و حداکثر ۱۶ میلیون رنگ را نشان می دهد.
همچنین نوکیا C5 از قابلیت های خوبی برای پیام رسانی برخوردار است.
با توجه به ساختار مناسب صفحه کلید و پشتیبانی نرم افزاری می توان از این گوشی به راحتی برای ارسال و دریافت پیام استفاده کرد. 
حافظه داخلی این گوشی نوکیا نیز توسط مموری کارت microSD  تا ۱۶ گیگابایت ارتقا می یابد.
لنز دوربین ۱۵/۳ مگاپیکسلی به همراه یک فلش کوچک LED در قاب پشت گوشی مشاهده می شود.
 بلندگو نیز در پایین قاب پشت وجود دارد.
این مدل نوکیا دارای دوربین عکاسی و فیلمبرداری ۱۵/۳ مگاپیکسلی با کانون ثابت است که ماکسیمم وضوح آن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل است.
 دوربین به یک فلش LED نیز مجهز است اگرچه محافظ لنز ندارد یعنی شیشه ای که لنز را می پوشاند مستعد نشان دادن اثر انگشت و خش است.
دوربین C5 در وضوح VGA در ۱۵fps فیلمبرداری می کند. ویدئوها در فرمت MPEG-4 ضبط می شوند. کیفیت ویدئوها بسیار ضعیف است. سرعت پایین فریم موجب می شود تا ویدئوها برای مشاهده روی یک صفحه نمایش بزرگ مناسب نباشند.
این گوشی همچنین  از پیام های SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. پیام های متنی و MMS دارای یک ویرایشگر مشترک می باشند.
نرم افزار OVi Contacts نیز در این گوشی بصورت از پیش نصب شده وجود دارد که می توان آن را روی سایر گوشی های هوشمند نوکیا نیز نصب کرد.
۱۲۹/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا