همراه اول: توافق حاصل شد/ سازمان تنظیم مقررات: درخواستی ارائه نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، همراه اول در اطلاعیه ای اعلام کرد که توافق اولیه برای سهامدار شدن در شرکت مبین نت که سال ۸۷ موفق به اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات شده حاصل شده و این موضوع به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسیده است.این اپراتور با هدف شفاف سازی فضای رسانه …

به گزارش خبرنگار مهر، همراه اول در اطلاعیه ای اعلام کرد که توافق اولیه برای سهامدار شدن در شرکت مبین نت که سال ۸۷ موفق به اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات شده حاصل شده و این موضوع به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسیده است.
این اپراتور با هدف شفاف سازی فضای رسانه ای کشور در بحث سهامدار شدن ۴۰ درصدی در شرکت “مبین نت” برای ارائه وایمکس در کشور بیانیه صادر کرده است که در این بیانیه آورده است: حضور در عرصه وایمکس برای ارائه ارتباط اینترنت پرسرعت بی سیم در باند وسیع کشور بوده که متأسفانه هنگام برگزاری مزایده اعطای پروانه وایمکس، همراه اول به دلیل دولتی بودن امکان حضور در مزایده را پیدا نکرده است.
همچنین در این بیانیه آمده است: همراه اول پس از خصوصی سازی از آنجا که فعلاً پروانه جدید داده نمی شود تمام روشهای ممکن را مورد بررسی قرار داده و بهترین راهکار را خرید سهام تنها شرکت دارنده پروانه عرضه وایمکس در ۳۰ استان کشور انتخاب کرده است. به این ترتیب، مذاکرات با شرکت ارتباطات مبین نت آغاز و توافق اولیه حاصل شده است.
فروش سهام مبین نت به اطلاع رگولاتوری رسیده است
در اطلاعیه همراه اول آمده است که پس از حصول توافق اولیه، مبین نت بر اساس بند ۲ از ماده ۵ موافقتنامه پروانه اش -هرگونه تغییری که در نحوه سهامداری و یا حق رأی دارنده پروانه تأثیر بگذارد، باید دو (۲) ماه قبل طی اطلاعیه ای به سازمان اعلام شود – در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ طی نامه رسمی شماره ۳۴۶، قصد واگذاری ۴۰ درصد از سهام به شرکت ارتباطات سیار ایران را به اطلاع سازمان تنظیم مقرات رسانده و فرآیند واگذاری ۴۰ درصد سهام به همراه اول در حال طی شدن است.
نیازی به اجازه کتبی سازمان تنظیم مقررات نیست
این اپراتور همچنین تاکید کرده است که هیچ گونه مذاکره ای برای انتقال پروانه طبق ماده ۴، نیازمند “اجازه” کتبی و قبلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشد صورت نگرفته و طرفین چنین قصدی نیز ندارند و کماکان پروانه متعلق به “شرکت ارتباطات مبین نت” خواهد ماند و تنها موضوعی که مورد مذاکره و توافق قرار گرفته، واگذاری ۴۰ درصد سهام به “شرکت ارتباطات سیار ایران” است که مشمول بند ۵ پروانه بوده و فقط نیاز به “اطلاع” دارد که انجام شده است.
شرکت ارتباطات سیار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را فصل الخطاب دانسته و اعلام کرده که تاکنون نیز با ارائه شفاف اطلاعات و آمارهای خود، تعهد و صداقت خود را به اثبات رسانده است.
مبین نت برای واگذاری سهام باید از سازمان تنظیم مقررات تاییدیه بگیرد
اما محمد کرم پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه منافع اپراتورها، مردم و دولت با یکدیگر متفاوت است و باید برای آن بررسی مناسبی صورت گیرد گفت: وظیفه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کنترل بازار است و زمانی می تواند به فعالیت شرکت مخابرات ایران در عرصه اینترنت پرسرعت بی سیم مجوز دهد که تعادل بازار به هم نخورد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون درخواستی از سوی اپراتور مبین نت در مورد قصد این شرکت برای فروش سهام خود به رگولاتوری ارسال نشده است ادامه داد: این موضوع در حد اطلاع نبوده و مبین نت باید برای این اقدام از سازمان رگولاتوری تاییدیه دریافت کند.
کرم پور تصریح کرد: در صورت اعلام مبین نت، سازمان تنظیم مقررات موضوع را مورد بررسی قرار می دهد و چنانچه در وضعیت فعلی بازار خللی وارد نشود اجازه فروش سهامش را خواهد داد.
به گزارش مهر، سهام همراه اول در قالب شرکت مخابرات ایران سال گذشته در بورس عرضه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا