نوکیا فقط ۱۰۰ هزار N900 فروخت

 به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، فروش حدود ۱۰۰ دستگاه از گوشی N900 در مقایسه با میزان فروش گوشی توسط اپل و  RIMقابل مقایسه نیست اما همچنان رقابت زیادی در ماین این شرکت ها حکمفرماست.  گوشی N900 در واقع یک رایانه جیبی است که دارای صفحه کلید کامل کشویی و صفحه نمایش …

 به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از رویترز، فروش حدود ۱۰۰ دستگاه از گوشی N900 در مقایسه با میزان فروش گوشی توسط اپل و  RIMقابل مقایسه نیست اما همچنان رقابت زیادی در ماین این شرکت ها حکمفرماست.
 گوشی N900 در واقع یک رایانه جیبی است که دارای صفحه کلید کامل کشویی و صفحه نمایش لمسی است که از نظر کارشناسان و متخصصان از محبوبیت زیادی برخوردار شد اما مخاطبان استقبال خوبی از آن نکردند.
سخنگوی نوکیا توضیح داد که این شرکت از فروش N900 راضی نیست و انتظار فروش بیش از این تعداد را داشت.
نوکیا سه سال پس از عرضه گوشی آیفون اقدام به تولید N900 کرد و انتظار داشت این گوشی، آیفون را به چالش بکشد اما این اتفاق نیفتاد و در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرد.
نوکیا در سال ۲۰۰۶ با عرضه گوشی N95 موفقیت زیادی کسب کرد اما بعد از آن نتوانست محصولی در رقابت با آیفون اپل راهی بازار کند.
فروش کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی N900 در پنج ماه در مقایسه با فروش ۸.۷۵ میلیون دستگاه گوشی آیفون در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۰ رقم قابل مقایسه ای نیست.
N900 اولین گوشی نوکیا مبتنی بر سیستم عامل Linux Maemo است که در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ راهی بازار شد.
با این حال نوکیا در ماه فوریه از برنامه خود برای ادغلام Maemo با سیستم عامل Moblin اینتل رونمایی کرد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا