ورود رسمی گوشی های موتورولا محدود شد

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه و بالا بودن تعرفه، واردات این کالا به صرفه نیست چرا که هم اکنون در پشت ویترین تمامی مغازه ها تنها گوشی های قاچاق دیده می شوند.وی افزود: در حال حاضر انگیزه ای برای واردات …

“نصرت الله شریفی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه و بالا بودن تعرفه، واردات این کالا به صرفه نیست چرا که هم اکنون در پشت ویترین تمامی مغازه ها تنها گوشی های قاچاق دیده می شوند.
وی افزود: در حال حاضر انگیزه ای برای واردات قانونی این کالای ارتباطی وجود ندارد چرا که به دلیل اختلاف قیمت گوشی های گارانتی دار با بدون گارانتی ، مشتریان ترجیح می دهند گوشی های  بدون گارانتی که ارزان تر هستد بخرند.
وی خاطرنشان کرد: سود گردش سرمایه بازار تلفن همراه ، عاید قاچاقچیان می شود و تا به حال نیز کشتی ها و لنج های کشورهای همسایه به سوی ایران رهسپار شده و از مسیرهای غیرقانونی ، کنترل بازار موبایل را در اختیار گرفته اند.
مدیرعامل شرکت فیتکو ادامه داد: امروز به جرات می توان گفت:  بیش از ۹۷ درصد گوشی های فعال در دست مشترکان ، از مسیر غیر قانونی وارد شده و با شرایط فعلی ، فعالیت تمامی شرکت های واردکننده قانونی به حداقل رسیده و فضایی برای رقابت با قاچاقچیان باقی نمانده است. به گزارش موبنا، شرکت فیتکو واردکننده گوشی های موتورولا به عنوان یکی از فعالان قانونی در حوزه بازار تلفن همراه به شمار می آید که به دلیل شرایط فعلی بازار، واردات خود را به طور چشمگیری کاهش داده است.
از سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به ۲۵ درصد رسید و هم اکنون نیز تعرفه واردات گوشی ۲۵ درصد است.
بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار ، در حدود ۹۵ درصد بازار را قاچاقچیان در اختیار دارند.
۱۲۹/۲۰

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا