ZTE سهم خود در بازار ایران را تا سه برابر افزایش می دهد

گو لیمینگ ( (GUE LIMINGمدیر عامل شرکت ZTE در نشست خبری که در حاشیه این کارگاه برگزار شد با اشاره به سوابق این شرکت در چین و هنگ کنگ با اشاره به برگزاری مناقصه از سوی اپراتور سوم گفت:  ZTE به همراه دیگر شرکت ها نظیر هووای،  نوکیا و اریکسون برای  نصب تجهیزات دراین مناقصه …

گو لیمینگ ( (GUE LIMINGمدیر عامل شرکت ZTE در نشست خبری که در حاشیه این کارگاه برگزار شد با اشاره به سوابق این شرکت در چین و هنگ کنگ با اشاره به برگزاری مناقصه از سوی اپراتور سوم گفت:  ZTE به همراه دیگر شرکت ها نظیر هووای،  نوکیا و اریکسون برای  نصب تجهیزات دراین مناقصه شرکت کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تجهیزات نصب شده و  اپراتور سوم در حال ارزیابی آن است.
وی  افزود: در زمینه ارایه خدمات وایمکس این شرکت جزو سه تولید کننده برتر دنیاست ضمن آنکه محصولات ZTE در دنیا جایگزین بسیاری از محصولات شده است.
وی درباره جایگاه گوشی این شرکت در دنیا گفت: ما در حال حاضر جایگاه ششم دنیا را داریم و البته به دنبال ارتقا این جایگاه هستیم.در ۱۰ سال گذشته ارتباط ما بیشتر با شرکت مخابرات ایران و مخابرات های استانی بوده است ولی تصمیم گرفتیم برای معرفی بیشتر برندمان، گوشی با برند ZTE را نیزعرضه کنیم.
لیمینگ ادامه داد: به طور دقیق نمی توان گفت چه زمانی وارد بازار گوشی تلفن همراه ایران خواهیم شد چرا که باید ابتدا بحث خدمات پس از فروشمان  در ایران را مشخص کنیم. و در حال حاضر در حال تحقیق درباره بازار ایران هستیم.
وی گفت : از دو سال پیش شروع به تولید گوشی هایی در رده های مختلف قیمتی کردیم  و در حال حاضر با اپراتورهای بزرگ دنیا قرار داد تولید و عرضه گوشی داریم.در حال حاضر فقط در یکی از پروژه ها قرار داد تولید ۲۰ میلیون دستگاه گوشی موبایل داریم.
وی افزود: خرید های شرکت مخابرات از ما در قالب مناقصه های شفاف انجام شده است و در بعضی مواقع به خرید های انحصاری که از سایر رقبای ما انجام می شده معترض بوده ایم.
وی دلیل تغییر استراتژی این شرکت را از سکوت به اطلاع رسانی شفاف استراتژی جدید  دانست و گفت: خصوصی سازی مخابرات و ورود اپراتور سوم فرصت خوبی برای کسب بازارهای جدید است و قطعا ما نیز به دنبال استفاده از این موقعیت هستیم.
وی سهم این شرکت را از بازار ایران ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود:به دنبال این هستیم که این سهم را تا ۳۰ درصد افزایش بدهیم.
وی ادامه داد :اپراتور سوم به تازگی مناقصه ای داشته که در فاز اول تجهیزات ما در ۹ شهر ایران نصب و در حال  ارزیابی فنی است.
در ادامه این نشست حسن  بابائیان معاون مدیر عامل شرکت ZTE درباره کارگاه مشترک این شرکت با شرکت مخابرات ایران با عنوان بیایید به هم نزدیکتر شویم گفت:در این کارگاه برای سه استراتژی مختلف شرکت مخابرات ایران راه حل هایی ارایه شد.
وی ادامه داد : راه حل اول  جایگزینی شبکه های IMS با شبکه مو بایلی بود. در واقع در این کارگاه عنوان شد که حتی IMS می تواند جایگزین NGN باشد و به مدیران مخابراتی یاد آوری شد که NGN آخر دنیا نیست .
وی  افزود: از آنجایی که شبکه حامل مخابراتی ایران مشکلاتی دارد در این کارگاه به مدیران یاد آوری شد که در آینده به صورت کاملتر به آن نگاه کنند و به سمت انجام کارهایی بروند که اپراتورهای بزرگ دنیا نیز آن را  اعمال کرده ان.
وی گفت :هدف سوم از برگزاری این کارگاه ها نیز آشنایی شرکت مخابرات ایران با شبکه های زیر مجموعه و آشنایی مجموعه مخابرات ایران با شرکت ZTE بود.که ۲۵۰ نفر از مدیران مخابراتی ایران در این کارگاه دو روزه با هم و با ZTE از نزدیک آشنا شدند.
وی در ادامه افزود: علت اصلی برگزاری این سمینار این بود که شرکت مخابرات ایران اگر قصد دارد خرید هایی را انجام دهد  نگاهی به آینده داشته باشدو در واقع مدیران بدانند که NGN آخر دنیا نیست.
بابائیان افزود: در حال حاضر این شرکت دو پروژه IMS   شرکت های مبین نت و اسپادان را در دست اجرا دارد.
وی تصریح کرد: هدف نهایی ما این است که برای مشتریان خودمان راهکارهایی را تعریف کنیم که برای دستیابی به آن هزینه کمتری بپردازند.
وی ادامه داد: در بحث تکنولوژیها بحث همخوانی و عدم تضاد با مسایل زیست محیطی موضوع مهمی است که ZTE به آن بسیار توجه دارد و برای آن راه حل هایی اندیشیده است.
وی گفت: شبکه های مبتنی بر NGN شرکتZTE   سه میلیاردویکصد میلیون  میلیارد مشترک در دنیا دارد که از این میان ۲۵ درصد متعلق به چین و مابقی متعلق به سایر نقاط دنیاست.
وی درباره خدمات پس از فروش ZTE در ایران نیز گفت: ۱۰سال از فروش محصولات ما در ایران می گذرد و در حال حاضر نیز خط تولیدی را در شرکت ITMC شیراز راه اندازی کرده ایم که تجهیزات مربوط به تلفن ثابت را تولید
 می کند.
وی ادامه داد یک مرکز تعمیرات نیز در تهران راه اندازی شده که تجهیزات را در ایران تعمیر کنند.در واقع ZTE یک تیم بزرگ و مهندسی در ایران دارد و برنامه ما این است که از مهندسان ایرانی نیز استفاده کنیم.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا