ایران بیشترین کاربران اینترنتی در خاورمیانه را دارد

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس گزارش سایت Internet World Stats که تا سپتامبر ۲۰۰۹ آماده شده، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران به ۴۸.۵ درصد رسیده است. همچنین بر اساس این گزارش، کاربران اینترنتی در ایران بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ حدود ۱۲ هزار …

به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس گزارش سایت Internet World Stats که تا سپتامبر ۲۰۰۹ آماده شده، ضریب نفوذ کاربران اینترنت در ایران به ۴۸.۵ درصد رسیده است.

ایران بیشترین کاربران اینترنتی در خاورمیانه را دارد

همچنین بر اساس این گزارش، کاربران اینترنتی در ایران بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ حدود ۱۲ هزار ۷۸۰ درصد رشد داشته است.
این رشد در سطح خاورمیانه یک هزار و ۶۷۵ درصد و در سطح جهان حدود ۳۹۹ درصد بوده است.
بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ اینترنت و تعداد کاربران آن در خاورمیانه به ترتیب ۲۸.۸ درصد و ۵۸ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر است.
همچنین با توجه به آمار منتشر شده از سوی این سایت، ضریب نفوذ اینترنت در آسیا ۲۰.۱ درصد، در اروپا ۵۳ درصد و در آمریکای شمالی ۷۶.۲ درصد است.
بر اساس این گزارش، آسیا با داشتن بیش از ۷۶۴ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر بیشترین تعداد کاربران اینترنتی را در اختیار دارد و اروپا و آمریکای شمالی رتبه های دوم و سوم را در این حوزه به خود اختصاص داده اند.

ایران بیشترین کاربران اینترنتی در خاورمیانه را دارد

این گزارش حاکی است، پس از ایران، کشورهای عربستان ، سوریه و امارات متحد عربی، رتبه های بعدی را از نظر تعداد کاربران اینترنتی در خاورمیانه به خود اختصاص داده اند.
اما از نظر ضریب نفوذ اینترنت، امارات متحد عربی با ۷۴.۱ درصد رتبه نخست و ایران با ۴۸.۵ درصد رتبه پنجم را در سطح خاورمیانه به خود اختصاص داده اند.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا