افزایش پیامک در حوزه کاراکترهای لاتین خلاف قانون است

حسن صحراپور، مدیرکل نظارت و بازرسی امور ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشوردر گفتگو با سازمان خبری موبنا  با اشاره به اینکه افزایش پیامک در حوزه کاراکترهای لاتین خلاف قانون است، اظهار داشت: سازمان بازرسی پیگیر این موضوع از طریق شکایت به دیوان عدالت است. وی درباره رسیدگی به تعرفه‌های پیامک از سوی …

حسن صحراپور، مدیرکل نظارت و بازرسی امور ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشوردر گفتگو با سازمان خبری موبنا  با اشاره به اینکه افزایش پیامک در حوزه کاراکترهای لاتین خلاف قانون است، اظهار داشت: سازمان بازرسی پیگیر این موضوع از طریق شکایت به دیوان عدالت است.
وی درباره رسیدگی به تعرفه‌های پیامک از سوی سازمان بازرسی گفت: طبق ماده ۳ قانون برنامه چهارم توسعه پیامک جزئی از خدمات عمومی کشور می شود و افزایش آن در این ماده پیش بینی شده که مرجع آن مجلس شورای اسلامی است.
گفتنی است براساس مصوبه دولت، نرخ هر پیامک به زبان فارسی در سیم کارت دائمی، ۸۹ ریال (دو پالس) تعیین و نرخ هر پیامک به حروف انگلیسی در سیم کارت دائمی مبلغ ۲۲۲ ریال (پنج پالس) تعیین و برای اجرا از تیر ماه ۱۳۸۷ ابلاغ شد.
لازم به یادآوری است که پیش از این مصوبه تعرفه پیامک فارسی و لاتین یکسان و مبلغ ۱۳۴ریال بوده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار چندی پیش در مورد تاثیر این مصوبه دولت و کاهش تعرفه پیامک های فارسی و افزایش تعرفه پیامک لاتین گفت: به دلیل کاهش تعرفه پیامک فارسی، ۸۰ درصد پیامک های ارسالی از سوی مشترکان همراه اول فارسی است.
۱۸۲/۱۶۱
 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا