دردسرهای یک امواج

اما این وسیله جدا نشدنی از کاربران چند صباحی است که بحث داغ محافل پزشکی و موسسه های تحقیقاتی شده است چرا که امواج ساطع شده از تلفن همراه به گفته بسیاری از محققان و پزشکان می تواند آسیب رسان باشد حال اینکه تاثیر امواج تلفن همراه برای کودکان بسیار آسیب رسا ن تر است. …

اما این وسیله جدا نشدنی از کاربران چند صباحی است که بحث داغ محافل پزشکی و موسسه های تحقیقاتی شده است چرا که امواج ساطع شده از تلفن همراه به گفته بسیاری از محققان و پزشکان می تواند آسیب رسان باشد حال اینکه تاثیر امواج تلفن همراه برای کودکان بسیار آسیب رسا ن تر است. بررسیها در جهان نشان داده است که حدود ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان از تلفن همراه استفاده می کنند و برخی پزشکان از آن بیم دارند که امواج رادیویی ساطع شده از گوشی ها، بیماری خطرناکی را در میان مردم به وجود آورد. در یک طرح پزشکی در سال ۲۰۰۸ پروژ ه ای بالغ بر ۲۸ میلیون دلار به منظور تحقیق در مورد پیامدهای بهداشتی استفاده از تلفن اجرایی شد و برآوردها حاکی از آن است که تا پایان  سال ۲۰۱۰ حدود ۵۰۰ هزار مورد از افراد مبتلا شده به سرطا نهای مغز و چشم به علت امواج رادیویی مضر تلفن همراه به این مشکل دچار خواهند شد. به طوری که نرخ سالانه ابتلا به این ۲ سرطان به علت اثرهای منفی استفاده از تلفن  همراه هم اکنون ۳۰ تا ۵۰ هزار مورد در سال است، به غیر از این موارد تلفن همراه می تواند عامل بیمار یهایی چون سردرد، افزایش فشار خون، آلزایمر، شکل گیری تومورهای مغزی باشد یا روند ابتلا به این بیمار یها را تسریع کند.
امواج مخابراتی از قبیل تلفن و دکل های BTS همراه، دکل های مخابراتی، امواج رادیویی و دیگر فرکانسها در تهران کار را به جایی رساند که پرندگان مهاجرت کردند این مهاجرت پرندگان هر چند از سوی متولیان و دست اندرکاران این امر (مسوولان وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات) هیچ ارتباطی با فرکانس و امواج دکل ها و تلفن همراه نداشت، اما کارشناسان و پزشکان استنباط دیگری داشتند و دلیل ۱۰۰ درصد مهاجرت را امواج تلفن همراه و فرکان سهای مخابراتی دانستند.
در این خصوص دکتر مجید نوائیان، استاد دانشگاه و متخصص جانورشناسی به خبرنگار ما گفت: در ایران هیچگونه تحقیق و پژوهشی در خصوص امواج تلفن همراه و دیگر فرکانسها صورت نگرفته است و هیچ پیشینه علمی نیز در این خصوص وجود ندارد، اما به جرات میتوان گفت که مهاجرت پرندگان بی ارتباط
 مواج آسیب رسان نیست.
وی گفت: جانداران از امواج مغناطیسی زمین تاثیر می گیرند و در این بین پرندگان از میدا نهای مغناطیسی بیشترین بهره را می برند و به نظر می رسد به دلیل تداخل چنین امواجی (مخابراتی و رادیویی) پرندگان مهاجرت کرد ه اند.
وی گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته این امواج به حداقل رسیده، اما صفر نشده است، اما در ایران هنوز کار پژوهشی و تحقیقی نیز صورت نگرفته است. همچنین یک متخصص مغز و اعصاب نیز در این خصوص اظهار داشت: امواج تلفن همراه رابطه مستقیم با سلامتی انسان دارد چرا که افزایش این امواج  اختلا لهایی را در بدن انسان و دیگر موجودات زنده ایجاد می کند. وی گفت: شهرت تاثیرگذاری این امواج به قدری است که حتی در زنان حامله و کودکان منجر به جهش ژن می شود. به گفته این پزشک حتی یک مکالمه ۲ دقیقه ای هم فعالیت الکتریک فطری مغز را تغییر داده و این تاثیر منفی تا یک ساعت بعد باقی می ماند. این در حالی است که توصیه میشود زمانی که آنتن دهی گوشی در حد پایین است در صورت امکان تماس برقرار نشود چرا که نتیجه تماس افزایش دامنه و شدت امواج رادیویی است.
در هر صورت امواج تلفن همراه و فرکانس های موجود کم بود که پارازی ها نیز به آن اضافه شد تا به کمک هم، آنگونه سلامت کاربران و شهروندان را نشانه بروند که این امواج فرکانسها بزر گترین تهدید در دنیای فناوری و عصر ارتباطات باشد.
گفتنی است  شورای شهر تهران با مضر دانستن امواج ساطع شده از دکل های bts   مدعی است  که اپراتور ها باید تمامی نکات ایمنی را رعایت کرده و برای نصب این آنتن ها هماهنگی لازم را با شورای شهر انجام دهند .
۱۸۲/۱۶۱   

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا