انقلاب تصاویر سه بعدی در تلویزیون های سامسونگ

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سامسونگ، شرکت سامسونگ به صورت انحصاری، اخیراً تلوزیونهای “LED” ، LCD” “و “پلاسمای سه بعدی” ساخته، که با قابلیت تنها فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور تلویزیون می‌توان به تصاویر  دو بعدی جلوه سه بعدی بخشد. با توجه به این امر سامسونگ …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی سامسونگ، شرکت سامسونگ به صورت انحصاری، اخیراً تلوزیونهای “LED” ، LCD” “و “پلاسمای سه بعدی” ساخته، که با قابلیت تنها فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور تلویزیون می‌توان به تصاویر  دو بعدی جلوه سه بعدی بخشد.
با توجه به این امر سامسونگ اعلام کرده که به عنوان پیشتاز صنعت دیجیتال جهان خود را موظف به ارتقای سطح کیفی و تکنولوژیک تلویزیون ها می داند.
 فناوری تبدیل دو بعدی به سه بعدی، عمق تصویر را با بررسی هر شی موجود در تصویر سنجیده و براساس این اطلاعات تصویر سه‌بعدی را می‌سازد.
این فناوری از چهار مرحله پردازش تصویر، تحلیل اطلاعات عمق تصویر، پردازش اطلاعات و در نهایت ایجاد تصویر سه بعدی تشکیل شده است.
در این میان، آنچه کارایی تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی را تعیین می‌کند، فناوری تحلیل عمق تصویر است که انحصاری توسط شرکت سامسونگ بوجود آمده است.
 این فناوری، اطلاعات بهینه عمق تصاویر سه بعدی را با ترکیب و آنالیز اطلاعات پیکسل‌های اطراف هر پیکسل از داخل تصویر دو بعدی استخراج می‌کند.
همچنین این فناروری می‌تواند عکس‌های ورودی را در دسته‌های حداکثر ۵۰۰ میلیون تایی قرار داده و اطلاعات مربوط به عمق تصویر را از هر پیکسل استخراج کند. این فناوری می‌تواند به طور خودکار محل‌هایی که بینندگان با دقت بیشتری به آن نگاه می‌کنند را تشخیص داده و عمل سه‌بعدی‌سازی را طبیعی‌تر انجام دهد.
در مقایسه با فناوری‌های قبلی که تصویر سه بعدی را براساس بالا و پایین تصویر می‌ساختند، در این فناوری افکت سه بعدی بسیار طبیعی‌تر عمل می‌کند.
این فناوری روی هر نوع تصویر دو بعدی قابل استفاده است. با این حال مقدار سه بعدی شدن تصویر براساس نوع تصویر دو بعدی می‌تواند متفاوت باشد.
 کاربران نیز می‌توانند از بخش تنظیمات مقدار افکت سه‌بعدی مورد علاقه‌شان را تغییر دهند. آنها می‌توانند تنظیمات بهینه برای افکت سه بعدی را به سادگی تغییر حجم صدای تلویزیون کنترل کنند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا