۲ ساعته ۳۰۰ مصوبه داشتند تمجيد هم مي‌شدند!

سارا خوشنويس:اين سخن علي لاريجاني است كه اخیرا در يك مصاحبه بيان كرده است. او مي‌داند کسانی که به سمت او مهرو كفش پرتاب كردند و شعارها سر دادند از كجا خط گرفته بودند و هدفشان چه بود اما تا به امروز اقدام به افشاي هويت آنان نكرده است كه به نظر مي‌رسد هدف از …

سارا خوشنويس:اين سخن علي لاريجاني است كه اخیرا در يك مصاحبه بيان كرده است. او مي‌داند کسانی که به سمت او مهرو كفش پرتاب كردند و شعارها سر دادند از كجا خط گرفته بودند و هدفشان چه بود اما تا به امروز اقدام به افشاي هويت آنان نكرده است كه به نظر مي‌رسد هدف از اين سكوت برهم نخوردن آرامش كشور بود اما اكنون مقطعي است كه لاريجاني بايد بگويد چه كساني در پشت پرده بر هم زدن نظم و آرامش جامعه هستند تا مردم در انتخابشان دقت داشته باشند. وي حتي براي دور بودن از حاشيه در اين دوره از انتخابات ترجيح داد در ليست اصولگرايان نباشد و به صورت مستقل حضور داشته باشد.
روايتي از زندگي علي لاريجاني

علي لاريجاني گفت: در خانه پدري تعداد فرزندان زياد بود و تعداد اتاق‌ها كم و تمام خانواده در دو اتاق زندگي مي‌كردند و درباره موضوع غذا نيز والده ما مانند زندگي‌هاي معمولي در قم، براي ناهار و شام يك ديگ آبگوشت بار مي‌گذاشت و بر سر سفره بين همه توزيع مي‌كرد. لاريجاني ادامه داد: در دوران دانشجويي من در اطراف دانشگاه شريف، يك اتاق اجاره كردم اما از بخت بد من، اين آقاي صاحبخانه دو همسر داشت كه همسر قديمي را در اتاقي در بالاي ساختمان و در كنار اتاق من ساكن كرده بود و همسر جوان‌تر نيز با خود صاحبخانه زندگي مي‌كرد. همسر اول صاحبخانه از اول شب تا نيمه‌هاي شب شروع به ناسزا گفتن به همسرش مي‌كرد و نمي‌گذاشت كه من استراحت كنم، از اين‌رو بعد از حدود ۴ماه مجبور به ترك آن خانه شدم. وی با بيان اينكه ازدواج من با صبيه شهيد مطهري به صورت سنتي بود و به سبب حضور در كلاس‌هاي ايشان نبود، گفت: هيچكدام از فرزندان من در هيچ فعاليت غيردانشگاهي حضور ندارند و در حال تحصيل هستند.

علت انصراف از دبيري شوراي عالی امنيت ‌ملی

اما علت انصراف لاريجاني از دبيري شوراي عالي امنيت ملي چه بود؟ خود مي‌گويد: علت انصراف من از دبيري شوراي عالي امنيت ملي وجود يك اختلاف مديريتي با رئيس‌جمهور وقت بود، البته اين موضوع و دخالت‌ها منحصر به موضوع هسته‌اي نبود، بلكه مسائل مختلف ديگر را نيز در بر مي‌گرفت. به نظر من با تمام شيطنت‌هاي غربي‌ها در دوران مذاكره با سولانا مي‌شد از طريق موداليته مساله را زودتر حل كرد و نگذاشت مساله تا اين زمان به طول بينجامد. وي با تاكيد بر اينكه «غصه خوردن خيلي دردي را دوا نمي‌كند» افزود: بايد براي آينده برنامه‌ريزي كرد. براي شهر قم بايد يك افق درازمدت را در نظر گرفت. رئیس مجلس اظهار داشت: ما نمي‌گوييم تمام مشكلات اقتصادي كشور مربوط به تحريم است، قطعا اينگونه نيست، يعني مشكلات داخلي ما كمتر از مشكلات خارجي نيست ولي قبول كنيد كه تحريم‌ها لطمات بسياري را به اقتصاد ما مي‌توانست بزند كه الحمدلله طوري حل شد كه هم دانش هسته‌اي را حفظ كرديم و هم تحريم‌ها برداشته شد. وي ادامه داد: ما معجزه مهمي در بحث بررسي و تصويب طرح برجام در مجلس هم انجام نداديم، زيرا برخي در كشور ظرف ۲ ساعت، ۳۰۰مصوبه نیز داشته‌اند!‌ و اين رفتار مورد تمجيد عده‌اي قرار گرفت! لاريجاني تصريح كرد: تعيين تكليف مساله برجام در مجلس، مربوط به تصميم‌گيري ۲۰ دقيقه‌اي در مجلس نبود، بلكه تمام اين مسائل در نظام بحث شد و چيزي نبود كه ساده از كنار آن بگذريم و اين مسائل تا تدوين طرح اوليه حدود ۲ ماه به طول انجاميد. وي همچنين تاكيد كرد: طرح موضوع اختلاف من و رهبر معظم انقلاب از سوي برخي افراد، از عجايب روزگار است. وي افزود: من از ابتداي بحران سوريه، طرفدار مقاومت در اين جنگ بودم، زيرا از فروپاشي اين كشور اسلامي تنها رژيم صهيونيستي نفع مي‌برد. لاريجاني درباره برخي شايعات گفت: من با هيچ شركتي از جمله مركز تفريحي زيتون نسبت و رابطه‌اي نداشته و هيچ زمين كشاورزي ندارم، ما در قم تنها خانه پدري را داريم و چيز ديگري وجود ندارد. من عادت كردم به اينگونه حرف‌هاي تخريبي و خوب نيست كه در انتخابات از اين حرف‌ها زده شود. من اين مسائل را اصلا قبول ندارم زيرا معتقدم سياستمداران در جمهوري اسلامي نبايد كار اقتصادي از اين صنف انجام دهند. در كل كشور مسئولان نبايد وارد صحنه‌هاي اقتصادي شوند و اگر مي‌خواهند به اين حوزه پا بگذارند بايد از كار سياسي كنار بكشند. رئیس‌مجلس با بيان اينكه مجلس از اقدامات درست دولت حمايت مي‌كند، افرود: البته شايد در برخي از كارها مانند بودجه و برنامه ششم توسعه با دولت اختلاف‌نظر داشته باشيم، اما اين اختلاف‌نظرها موجب جدال سياسي نمي‌شود و در بسياري از مسائل مانند مساله هسته‌اي بين دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا