برنامه های دهه فجر باید بر محور قرآن برگزار شود

به گزارش ایرنا سرهنگ ابراهیم حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان در سنندج از برگزاری جشن قرآنی در روز دوازدهم بهمن، سالروز ورود حضرت امام (ره) به ایران اسلامی در مسجد جامع سنندج خبر داد. وی هدف از برگزاری جشن قرآنی را نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و توسعه حرکت های قرآنی …

به گزارش ایرنا سرهنگ ابراهیم حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان در سنندج از برگزاری جشن قرآنی در روز دوازدهم بهمن، سالروز ورود حضرت امام (ره) به ایران اسلامی در مسجد جامع سنندج خبر داد.
وی هدف از برگزاری جشن قرآنی را نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و توسعه حرکت های قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی بر اساس باورها و ارزش های قرآنی است.
او با اشاره به اینکه تمام پیروزی های انقلاب اسلامی در سایه قرآن کریم شکل گرفته است گفت: سرآغاز برنامه های دهه فجر امسال بر محور برنامه های قرآنی است.
وی با بیان اینکه مردم سنندج مردمانی مومن هستند و توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی دارند و شهر سنندج به عنوان شهر مساجد مطرح است گفت: در این راستا برنامه ها و جشن های دهه فجر باید بر محور قرآن و در مساجد برگزار شود.
وی یادآور شد: در این جشن قرآنی از ۱۰ موفق قرآنی در رشته های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن تجلیل و قدردانی می شود.
سرهنگ حسینی انقلاب اسلامی ایران را در میان انقلاب های جهان در قرن گذشته بی نظیر توصیف کرد و گفت: جشن انقلاب اسلامی، علیرغم گذشت بیش از سه دهه، هر سال باشکوه تر و جدی تر برگزار می شود.
به گفته وی امروز انقلاب اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری قدرتمندتر، مقتدرتر، با عظمت تر و پر نفوذتر از زمان های دیگر در دل آحاد جامعه جای دارد.
وی گرایش معنوی بیداری اسلامی در جهان را یکی از نشانه های موفقیت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این تحولات نوید بخش جایگاه انقلاب اسلامی ایران در جهان است.
وی دین مداری، اخلاق مداری و معنویت گرایی را از اصول اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم سالاری بر اساس اندیشه های بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره ) به جهان عرضه شد.
سرهنگ حسینی افزود: امام راحل(ره) پرچمدار اندیشه مردم سالاری دینی است و مردم نیز این اندیشه را پذیرفته اند و بر اساس این ویژگی های منحصر بفرد، برنامه جشن قرآنی در دهه فجر برگزار می شود.
وی تئوری انقلاب اسلامی را سرمنشا معادلات بین المللی جهان دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی در جهان به یک قدرت جهانی تبدیل شده است و در معادلات بین المللی موفق است.
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس سنندج در بخشی دیگر از بیانات خود به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: اعزام راهیان نور یک اقدام فرهنگی ارزشمند و اثر گذار است و سالانه پنج میلیون نفر از جمعیت ایران از کربلای ایران اسلامی دیدن می کنند.
سرهنگ حسینی با اشاره به حماسه جنگ با رژیم بعثی عراق و حماسه مجاهدت های خاموش استان گفت: در سایه مجاهدت ها و مبارزه پیشمرگان کرد با نوکران و مزدوران استکبار جهانی، امروز از گروهک ها و مزدوران خارجی در داخل استان خبری نیست.
وی با اشاره به طرح راهیان نور از اقصی نقاط ایران در سال گذشته گفت: ۴۰ زائر از کشورهای خارجی از نقاط مختلف استان به ویژه از یادمان های دفاع مقدس و پیشمرگان کرد بازدید کردند.
سرهنگ حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر برای اعزام راهیان نور در کشور پذیرش شده اند.
وی افزود: تعداد ۴۵ هزار نفر در کردستان از محل معراج شهدای ایران بازدید کردند که از این تعداد ۳۰ هزار دانش آموز و دانشجو بوده اند.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی استان کردستان دیدن کردند همچنین در این مدت تاکنون ۱۵ هزار نفر از مردم کردستان به مناطق عملیاتی جنگی ایران اعزام شده اند.
او همچنین از اعزام ۱۰هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور تا پایان فروردین سال آینده به مناطق عملیات جنگی خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۲۰ هزار نقطه یادمانی در استان کردستان شناسایی شده است.
وی تپه الله اکبر، باشگاه افسران، شهدای والفجر ۱۰ دالانی دزلی، یادمان شهدای گمنام مریوان، یادمان شهدای والفجر ۴ و ۹ در شیخان مریوان، شهدای مظلوم سیرانبند بانه، شهدای کربلای ۱۰ بانه محور بوالحسن را از نقاط یادمانی استان کردستان عنوان کرد.
به گفته وی ۴۸۰ روایتگر پیشمرگ مسلمان کرد حماسه های پیشمرگان مسلمان کرد را برای زایران تشریح می کنند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا