افزایش اهدای خون در استان اردبیل

الله‌وردی نوبخت در جلسه بررسی روند اهدای خون در اردبیل اظهار داشت: مردم اردبیل امسال بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد خون اهدا کرده‌اند که این میزان خون اهدایی توسط مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲ درصد افزایش مواجه بوده است. وی با اشاره به اهدای خون ۳۵ هزار واحدی …

الله‌وردی نوبخت در جلسه بررسی روند اهدای خون در اردبیل اظهار داشت: مردم اردبیل امسال بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ واحد خون اهدا کرده‌اند که این میزان خون اهدایی توسط مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی با اشاره به اهدای خون ۳۵ هزار واحدی مردم اردبیل در سال گذشته بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی‌ می‌شود که تا پایان امسال افزایش در اهدای خون در سطح استان از ۲ درصد نیز ارتقا یابد.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از افزایش ۳ درصدی تعداد اهدا‌کنندگان مستمر خون در استان با ۵.۵۴‌درصد مجموع اهداکنندگان اردبیلی خبر داد و افزود: تلاش و جدیت بر این است تا اهدای خون به روزهای خاصی مانند تاسوعا و عاشورا موکول نشود و در همین راستا برای مراجعه‌کنندگان در این روزها نوبت‌دهی شده که در حال حاضر ۴۵‌درصد از یک هزار و ۲۳۰‌نفر نوبت‌دهی شده برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

نوبخت تصریح کرد: پلاکت و گلبول قرمز تولیدشده از محل اخون اهدایی مراجعه‌کنندگان در انتقال خون استان مصرف و بخشی از پلاسمای خون نیز برای تولید داروهای بیولوژی به خارج از کشور منتقل می‌شود تا در موارد لازم از این داروها استفاده شود.

نوشته های مشابه

وی از ارسال یک هزار و ۶۰۰ لیتر پلاسما تا پایان امسال به خارج از کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۰۰ لیتر نیز از ابتدای سال تا کنون ارسال شده که در مجموع پلاسمای ارسال شده از استان به خارج از کشور برای تولید دارو در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر می‌شود که این میزان در سال گذشته ۴ هزار لیتر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا