مراکز مستقیم خدمات هواوی در ایران راه اندازی می شوند

به گزارش خبرنگار موبنا، به زودی این شرکت در راستای یکپارچه سازی سطح ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور ، بهبود سرعت ارائه انواع خدمات و تسهیل دسترسی مشتریان به مراکز خدمات پس از فروش در بیش از ۱۶ شهر اصلی کشور، مراکز مستقیم خدمات پس از فروش خود را راه اندازی می …

به گزارش خبرنگار موبنا، به زودی این شرکت در راستای یکپارچه سازی سطح ارائه خدمات پس از فروش در سراسر کشور ، بهبود سرعت ارائه انواع خدمات و تسهیل دسترسی مشتریان به مراکز خدمات پس از فروش در بیش از ۱۶ شهر اصلی کشور، مراکز مستقیم خدمات پس از فروش خود را راه اندازی می کند ، همچنین نزدیک به ۱۰۰۰ دفتر مجاز نمایندگی ،عملیات دریافت و تحویل کالا را انجام خواهند داد.
از این پس مشتریان برای اطمینان از اصل بودن گارانتی و دریافت اطلاعات مربوط به مدت گارانتی دستگاه خود می توانند از طریق سامانه پیامکی شماره IMEI دستگاه خود را وارد کنند و از اصل بودن کالا و گارانتی “هواوی سرویس” مطلع شوند. همچنین کاربران می توانند جهت آگاهی از محل استقرار نمایدگی های “هواوی سرویس” در سراسر کشور یا کسب هر گونه اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و خدمات پس از فروش با مرکز تماس اختصاصی مشتریان هواوی تماس حاصل نمایند .
10
شایان ذکر است هواوی سرویس به منظور دسترسی به سطح بالاتری از رضایتمندی مشتریان ، مدت زمان ارائه خدمات گارانتی محصولات را بهبود بخشیده است. بر این اساس شرایط گارانتی و هزینه دستمزد ارائه خدمات به محصولات خارج از گارانتی نیز در سراسر کشور یکپارچه خواهد شد. کالاهای هوآوی از این پس با ۱۸ ماه خدمات پس از فروش و دو هفته گارانتی تعویض به بازار عرضه می شوند. از سوی دیگر آن دسته از گوشی های هوآوی که دارای باتری های جداشونده هستند دارای ۶ ماه گارانتی تعویض باتری خواهند بود.
هوآوی اعلام کرده است حداکثر زمان برگشت کالا به مشتری در مراکز “هوآوی سرویس” در ایران فقط ۳ روز کاری می باشد. همچنین در صورتی که کالای مشتری مشمول شرایط تعویض هوآوی سرویس گردد، بعد از دریافت کالای معیوب تا ۴۸ ساعت گوشی یا تبلت به درب منزل مشتری به صورت رایگان ارسال خواهد شد .
در شب گذشته در سمیناری خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران، مدیران شرکت هواوی و تعدادی از نمایندگان آن برگزار شد، خانم تریسی، مدیر خدمات هواوی در جهان و یکی از سهامداران این شرکت، افزود: هواوی فقط به تولید محصولات فکر نمی‌کند، بلکه به خدمات آن هم فکر می‌کند.
وی افزود: هواوی هم در فروش و خدمات پس از فروش رتبه دوم را کسب کرده و به همین خاطر مدیر کل هواوی تصمیم گرفتند تا این استایل جدید را نیز در ایران پیاده سازی کنند.
وی تصریح کرد: خدمات پس از فروش هواوی از این به بعد به دو قسمت آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شود. در بخش آفلاین ما ۱۰۰۰ فیلد را در ایران پیاده سازی می‌کنیم که باعث می‌شود این خدمات را به ایرانیان عرضه کنیم. ما برای آنکه بتوانیم سرعت خدمات را بالا ببریم، به صورت جداگانه از دریافت و ارسال خدمات پستی استفاده می‌کنیم که با توجه به ساپورت‌های این شرکت می‌توانیم حداکثر ظرف ۳ روز دستگاه‌های مشتریان را به آن‌ها تحویل دهیم و در واقع ما بیش از ۱۶ شهر اصلی کشور را با گسترش خدمات پس از فروش تحت پوشش قرار خواهیم داد. علاوه بر تمام این امکانات آفلاین، ما خدمات آنلاین نیز خواهیم داشت.
وی اظهارداشت: شماره ۴۲۰۰۰ را به خاطر بس‍ارید، اگر مشکلی در زمینه خدملات پس از فروش داشته باشید، می‌توانید سوالات خود را بپ‍رسید. پرسنل با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند سعی می‌کنند ابتدا مشتری را آرام کرده و سپس با متانت به سوالات وی پاسخ دهند. این درخواست‌های مشتری می‌تواند شامل درخواست‌‌های تکنیکال، پیشنهاد یا انتقاد باشد.
مدیر خدمات هواوی در جهان گفت:برای ما فرقی نمی‌کند، به همه آن‌ها گوش می‌دهیم و سعی می‌کنیم به تمام آن‌ها به خوبی پاسخ دهیم. در آینده نزدیک انجمنی را ثبت می‌کنیم که کاربر می‌تواند عضو آن شود و سوالاتش را نیز ثبت کند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه یوزرهای ایرانی از خریدی که انجام دادند خوشحال باشند و خدمات خوبی را نیز دریافت کنند. از همه دست اندرکاران دفتر هواوی، بچه‌های سرویس و خبرنگاران تشکر می‌کنم و امیدوارم با این روحیه‌ای که وجود دارد، بتوانیم خدمات مدنظرمان را ارایه دهیم.
در ادامه برنامه رضا آقایی نیا، مدیر هواوی در ایران گفت: در واقع لغت وارانتی یا گارانتی در کشور ما واضح نیست؛ در واقع معنی آن می‌شود قول؛ آن تعهدی است که تولید کننده در قبال فروش کالا به مصرف کننده خود می‌دهد.
آقایی نیا
وی افزود:جدا از مسایل قانونی باید به مسایل اخلاقی آن هم نگاه کرد. اینکه چقدر پایبند به تعهدش است و چطور به مسایل نگاه می‌کند. در واقع یک نوع خدمت است، ما کالایی تخویل نمی‌دهیم، کاری می‌کنیم که وظیفه ما به عنوان تولید کننده است.
آقای نیا افزود: هدف حذف مشکل قانونی نیست، آن چیزی که ما الان به دنبالش هستیم، رضایت مطلق مشتری ماست؛ دیدن تفاوت سرویس ما با سرویسی که رقبای ما ارایه می‌کنند. ما نمی‌خواهیم تنها بهتر از رقبا باشیم، می‌خواهیم متفاوت باشیم، می‌خواهیم چیزی عرضه کنیم که بقیه عرضه نکرده‌اند. امروز بازار ما بسیار بی‌نظم است و ۸۰ درصد کالای وارداتی به صورت قاچاق عرضه می‌شود. مشتری سردرگم بوده و مجبور است هزینه‌ای بابت دستگاهی بپردازد که بایستی روی آن گارانتی باشد، اما نیست.
به گفته وی، هزینه خدمات پس از فروش همیشه توسط سازنده پرداخت می‌شود اما مشکل اینجاست، ۸۰ درصدی که به صورت غیرقانونی وارد می‌شود و با آنکه این هزینه را دریافت کرده‌اند، اما به نوعی سعی می‌کنند شانه خالی نمایند. مشکلی که همیشه بود، این است که خدمات همیشه بر عهده وارد کننده بوده، امری که نباید این شکلی باشد. این وظیفه تولید کننده است که تا لحظه آخری که مشتری از محصولش استفاده می‌کند، این خدمات را بدهد. نه فقط در طول مدت گارانتی، بلکه در تمام مدتی که مشتری از محصولش استفاده می‌کند.
آقایی نیا افزود: سرویس باید هماهنگ و در دست تولید کننده باشد، باید عادلانه و یکسان برای همه و در هرجا، دسترسی‌اش فراهم باشد. با حذف وارد کننده از خدمات پس از فروش، ناخودآگاه این سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتر خواهد شد.
وی گفت: کیفیت را به خدمات پس از فروش برمی‌گردانیم و هواوی را نه به عنوان سومین تولید کننده موبایل در دنیا بلکه به عنوان بهترین خدمات دهنده در ایران و سایر نقاط دنیا خواهیم شناساند. هر محصولی در طول مدت استفاده امکان خراب شدن دارد و این به معنای بدی محصول نیست. این خرابی موجب نارضایتی مشتری نمی‌شود چون مشتری این را درک می‌کند، عدم نارضایتی جایی است که به خدمات پس از فروش مراجعه کرده و آن چیزی را که می‌خواهد، دریافت نمی‌کند.
در ادامه حمید شاهرخ نیا بر روی صحنه آمد تا در ارتباط با سرویس یکپارچه هواوی توضیحات دقیق‌تری را ارایه کند، وی در این ارتباط گفت: به صورت پیش فرض ما ۱۸ ماه خدمات پس از فروش گارانتی را در نظر می‌گیریم و برای گوشی‌هایی که باتری‌های جداشونده دارند، ما ۶ ماه اول این باتری را هم تعویض می‌کنیم. گارانتی تعمیرات از مشکلات نرم‌افزاری گرفته تا سخت‌افزاری را شامل می‌شود. این یک خدمتی است که همه برندها انجام می‌دهند و ما هم این خدمات را در هواوی ارایه می‌دهیم. گارانتی تعویض در هواوی ۱۵ روز از زمان تاریخ فروش و فعال‌سازی انجام می‌شود. به صورت عمومی تمام گارانتی‌ها از جمله هواوی سرویس، شامل ایراداتی که ناشی از استفاده ناصحیح از دستگاه است،‌ نخواهد شد. مثل آب‌خوردگی، شکستگی، نوسانات برقی و غیره.
استراتژی هواوی برای خدمات پس از فروش خود به این نحو است که تامین کنندگان سرویس ما وظیفه دارند تا شاخه‌های خود را در ۱۶ شهر بزرگ کشور استقرار دهند. در سایر شهرهای کوچک‌تر، ما بیش از ۱۰۰۰ مرکز دریافت و ارسال در ایران خواهیم داشت و این عددی است که فکر نمی‌کنم هیچ کدام از برندهای داخل ایران به چنین رقمی دست پیدا کنند. وظیفه مراکز این خواهد بود که دستگاه را از مشتری تحویل بگیرند، طبق استانداردهای هواوی بررسی کنند و سپس آن را به به مرکز خدمات پس از فروش ارسال کرده و به مشتری خود تحویل دهند.
هدف هواوی این است که تمام ارسالات در همه شهرهای اصلی ایران در همان روز انجام شود و در شهرهای کوچک‌تر تا ۲۴ ساعت بعد برای تعمیرات این موضوع انجام شود. کار دیگری که هواوی انجام داده،‌ این است که محیط متفاوتی را برای مشتریان خودش ایجاد کنند، ما تعریف‌مان فرق می‌کند. در مراکز اصلی که سلول خدماتی ما هستند،‌ مراکز اصلی هواوی تاسیس خواهند شد که دارای امکانات پذیرشی بیش از یک حد معمولی است. یک سری امکانات دارند و محیط دلچسبی را ایجاد کرده‌ایم که از فضای تعمیرات بیرون بیایند.
index

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا